دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • آموزش
  • پژوهش
  • خدمات الکترونیک
  • اساتید
  • دانشجویان
  • کارکنان
  • روابط عمومی
  • پیوندهای مفید

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی گفتگو با دکتر مجیدپور ،مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۷ | 
 
در راستای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان، امروز در خدمت جناب آقای دکتر علی مجیدپور، متخصص بیماریهای عفونی، هستیم. ایشان دارای مرتبه استادی در دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند و با سابقه 33 سال کار مفید، تاکنون تعداد 45 مقاله از ایشان به چاپ رسیده است. 
تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در گروه شما در حال حاضر و در کلیه مقاطع (ارشد، دکترا، پزشکی عمومی، دستیار تخصصی و فوق تخصصی) به تفکیک چند نفر هستند؟
تعداد دانشجویان به تفکیک رشته به شرح زیر است:
پزشکی عمومی کارآموز:  25-20 نفر در هر دوره
پزشکی عمومی کارورز: 10-5 نفردر هر دوره
دستیار تخصصی: 3 نفر سالانه
چرخش دستیار سایر رشته ها در بخش: 5 نفر
-نقاط قوت و ضعف گروه خود را نسبت به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مطرح کشور (از لحاظ سابقه، تجهیزات و امکانات، نوآوریها، اختراعات و...) توضیح دهید.
نقاط قوت: داشتن اعضای هیئت علمی با انگیزه قوی و با رتبه علمی بالا همراه با سوابق پژوهشی قابل ارزش
نقاط ضعف: فقدان فضای فیزیکی کافی (کلاس)، نداشتن عضویت در هیئت بورد، جوان بودن گروه از نظر پذیرش دستیار و نداشتن بخش مستقل عفونی

اهداف و برنامه‌های گروه شما، در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم، در 5 سال آینده، چیست؟
  • ارتقاء جایگاه گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران به یکی از سه گروه عفونی برتر کشوری
  • جذب حداقل یک نفر در رشته های مختلف به عنوان فلوشیب عفونی
  • سه نفر هیئت علمی جدید جهت جایگزین شدن همکاران بازنشسته
  • تلاش در جهت جذب دستیار از کشورهای همسایه
  • تلاش در جهت ارتباط با بخش های عفونی دانشگاه های معتبر خارجی جهت ارتقاء علمی گروه
 
 
 
دستاوردهای مهم گروه آموزشی شما تاکنون چه بوده است؟
  • کسب عنوان جزء 1 درصد دانشمندان جهان در سال 2017 توسط آقای دکتر گویا استادیار گروه بیماریهای عفونی
  • کسب جایزه جشنواره مرحوم خانم دکتر وثوق توسط آقای دکتر مجیدپور
  • کسب جایزه پیشکسوت نمونه جشنواره ابن سینا توسط آقای دکتر مجیدپور
اگر فعالیت مشترکی با سایر گروههای آموزشی (با ارجحیت ارتباط علوم پایه و بالین) وجود دارد، توضیح داده و در غیر این صورت، در خصوص امکان برقراری این‌گونه فعالیتها و زمینه‌های موجود، شرح مختصری مبذول فرمائید.
در حال حاضر با گروههای فارماکولوژی و میکروبیولوژی فعالیت مشترک داریم و تلاش در جهت برقراری ارتباط و فعالیت مشترک با سایر گروههای علوم پایه مثل ایمونولوژی، ویرولوژی و انگل شناسی ادامه دارد.
 
درخصوص امکانات گروه در زمینه درآمدزایی، چه پتانسیل‌هایی وجود دارد و چه اقداماتی تا کنون انجام شده است؟
این گروه آمادگی لازم جهت ارائه خدمات آموزشی و درمانی به بخش خصوصی با هماهنگی مسئولین دانشگاه را دارد.
در راستای ارتقاء وضعیت رفتار حرفه‌ای (Professionalism)، چه فعالیت‌هایی در گروه شما تا کنون صورت گرفته، در حال حاضر وضعیت به چه صورت است و چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟
رفتار حرفه ای گروه در وضعیت مناسبی است، ولی تشویق همکاران جهت شرکت در کارگاهها و طرح موضوع رفتار حرفه ای در جلسات گروه برای انگیزش بیشتر صورت می­گیرد.
لطفا افراد شاخص و پیشکسوت گروه (از لحاظ اخلاقی، علمی و...)، که در حال حاضر مشغول به کار بوده و یا باز نشسته شده‌اند، را نام برده، شرح مختصری از عملکرد و نکات برجسته ایشان را بیان نمایید.
از افراد پیشکسوت گروه می توان از آقایان دکتر محمد علی اسحاقی، دکتر حمید الله بهادر و دکتر شاهین قاسمی نام برد.
لطفا یک پیام آموزشی برای عموم مخاطبان در حوزه مربوطه ارائه کنید.
پیام اینجانب برای دانشجویان و همکاران آینده، در درجه اول، فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) است که می فرمایند: "اطلبوا العلم من المهد الی اللحد" ز گهواره تا گور دانش بجوی، و در درجه بعدی، عمل به اندوخته های علمی است.
 
پیام شما برای دانشجویانی که تازه وارد این رشته شده‌اند و یا قصد وارد شدن به این رشته را دارند، چیست؟
معمولاً در بدو ورود جهت توجیه همکاران تازه وارد گفته می­شود اگر به خاطر پول و کسب ثروت، رشته عفونی را انتخاب کرده اند بهتر است در سایر رشته ها ادامه تحصیل دهند و تذکر این نکته که خداوند ضامن زندگی ماست، لذا نه به طمع پول، بلکه به خاطر خدمت وارد شوید، خداوند بقیه اش را اصلاح میکند.
 
در پایان، اگر مطلب مهمی وجود دارد، که در سوالات به آن اشاره نشده است، در این قسمت بیان کنید:
برای سربلندی نام ایران اسلامی،‌ باید تلاش مضاعف نموده و در هر رشته ای که وارد شده ایم، بهترین باشیم. ان شاء الله.


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 112 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر