دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • آموزش
  • پژوهش
  • خدمات الکترونیک
  • اساتید
  • دانشجویان
  • کارکنان
  • روابط عمومی

اطلاعیه مربوط به متقاضیان مهمانی و انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال اول سال تحصیلی 97-96

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۲۴ | 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران: متقاضیان گرامی،  با توجه به راه اندازی " سامانه مهمان و انتقال دانشگاههای علوم پزشکی وزارت متبوع"  فرایند ثبت نام  پذیرش مهمانی و انتقال   درنیمسال اول 97-96   بشرح ذیل می باشد:
- کلیه دانشجویان   که در نیمسال  اول سال تحصیلی 97-96  متقاضی مهمانی و یا انتقال می باشند، می بایستی از تاریخ 25/2/96  لغایت 25/3/96   به آدرس   زیر مراجعه و ثبت نام نمایند.
-سامانه ثبت درخواست مهمانی http://Guest.behdasht.gov.ir
سامانه ثبت درخواست انتقال  http://Transmission.behdasht.gov.ir
ضمنا شرایط این دانشگاه بشرح ذیل می باشد، لطفا" قبل از هرگونه اقدامی به نکات ذیل توجه نمایید:
1- بدلیل تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجوی رشته پزشکی  ورودی سالهای 92 به بعد با شرایط خاص بررسی می گردد.
2- براساس مصوبه وزارت متبوع و هیئت امنای دانشگاه از دانشجویان میهمان و انتقال متناسب با مقطع و نوع درس شهریه اخذ می گردد. (میزان شهریه همان شهریه دانشجویان مازاد و یا پردیس خودگردان خواهد بود)
3- این دانشگاه هیچگونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه برای دانشجویان مهمان و انتقالی ندارد.
 4- ثبت نام در سامانه هیچگونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند و  تصمیم نهایی در رابطه با  پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو بعهده کمیسیون مهمانی وانتقال دانشگاه خواهد بود.
5- مسئولیت صحت اطلاعات و مستندات ارائه شده جهت طرح در کمیسیون مهمانی وانتقال به عهده متقاضی می باشد.
6-این دانشگاه فاقد دوره شبانه می باشد.
7-تقاضای انتقال توام با تغییر رشته پذیرفته نمی گردد.
8- صرفاً درخواست داوطلبانی بررسی خواهد شد که دربازه های زمانی  اعلام شده  درمورد  اسکن کلیه اطلاعات وتکمیل  مدارک مورد نیاز دانشگاه مبدا و مقصد اقدام نموده ودرنهایت نظریه کارشناس  دانشگاه مقصد مبنی بر" تکمیل مدارک " را دریافت نمایند.
9- اصل مدارک و مستندات به همراه موافقت دانشگاه مبدا می بایست تا زمان اعلام نتایج کمیسیون نزد متقاضی بماند و از ارسال اصل مدارک به این دانشگاه خودداری نمایند.
10- درخواستهایی که کامل نباشد جهت رفع نواقص به دانشجو عودت می گردد، در صورت عدم تکمیل مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. پس از پایان زمان ثبت نام هیچگونه درخواستی پذیرفته نمی گردد.
11-هیچ درخواستی خارج از سامانه مهمانی ویا انتقال  بررسی نخواهد شد.
 
شرایط پذیرش دانشجوی مهمان :
1- بر  مبنای آیین نامه های آموزشی ، ضروریست دانشجو در مقطع "کارشناسی " حداقل یک نیمسال و در مقطع "دکتری عمومی" حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.
2- بر مبنای آئین نامه آموزشی، دانشجویان مهمان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی PhD مجاز به اخذ بیش از 50%  واحدهای درسی دوره در مرحله آموزشی نمی باشند.
3- میانگین کل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدا درکلیه  مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ،دکتری عمومی پزشکی و دکتری تخصصی PhD حداقل 17 باشد. این مورد شرط ضروری ارزیابی های بعدی می باشد
4- بررسی تقاضای ادامه مهمانی بیش از 2 ترم در این دانشگاه مشروط به موافقت دانشگاه مبدا و داشتن میانگین 17 و نداشتن مشکل انضباطی و ارائه برگ  تسویه حساب از دوره قبلی مهمانی و ارائه درخواست مجدد ، برای سال بعد امکانپذیر می باشد.
5- در شرایط زیر پذیرش دانشجویان متقاضی مهمانی بشرط موافقت دانشگاه مبداء در اولویت قرار می گیرد:     
الف: دانشجویان کلیه رشته ها با داشتن معدل کل 18 به بالا
ب: حائزین رتبه اول تا دهم کشوری در آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی
ج: دارندگان مدال المپیادهای کشوری
د: رتبه اول المپیادهای علمی دانشجویی کشور
 
مدارک مورد لزوم جهت متقاضیان مهمانی :
•        اسکن کارنامه تحصیلی  یا گواهی معدل  دروس گذرانده از دانشگاه مبدا  تا پایان نیمسال اول 96-95 
•        اسکن مدارک و مستندات مربوط به دلایل دانشجو برای درخواست میهمانی (بیماری،ازدواج، کفالت و.....)
•        اسکن صفحه اول شناسنامه متقاضی
•        اسکن کارت ملی متقاضی
•        اسکن نامه کمیته انضباطی مبنی براعلام عدم مشکل انضباطی
       
ب: شرایط انتقال
 صرفا درخواست انتقال دانشجویانی که دو ترم دراین دانشگاه مهمان بوده اند بررسی خواهد شد.
1-   انتقال در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی  Ph.Dممنوع است.
2- این دانشگاه هیچگونه تعهدی در مورد  انتقال دانشجویان مهمان ندارد. در موارد استثناء چنانچه دانشجویی در مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی  حداقل 2 ترم مهمان بوده و در مدت مهمانی میانگین کل 17 را کسب نماید،  مشروط به موافقت دانشگاه مبدا و نداشتن مشکل انضباطی می تواند درخواست انتقال دائم خود را همراه با مدارک و مستندات ارائه نماید تا در کمیسیون  مربوطه بررسی گردد.
مدارک مورد لزوم جهت متقاضیان انتقال:
*    اسکن مدراک مربوط به بیماری دانشجو که به تایید مراجع و کمیسیونهای پزشکی معتبر دانشگاهی رسیده باشد.
*      اسکن مدارک تاهل دانشجو (ازدواج بعد از قبولی) بهمراه گواهی اشتغال بکار همسر درتهران (در صورتیکه همسر به کار ازاد اشتغال دارد گواهی  از مراجع ذیربط  ضروری است ) و تمام صفحات شناسنامه دانشجو و همسر به انضمام عقد نامه رسمی
*       اسکن مدارک مربوط به کفالت دانشجو مستند به گواهی مراجع قانونی
*       اسکن کارنامه تحصیلی یا گواهی دروس گذرانده تا پایان نیمسال اول96-95
*      اسکن کارت ملی متقاضی
 
تذکرات مهم :
در پایان به کلیه دانشجویان متقاضی توصیه می شود فقط در صورت احراز شرایط فوق الذکر نسبت به ثبت نام در سایت اقدام نمایند.
 کلیه متقاضیان می توانند نتایج تصمیمات کمیسیون دانشگاه را درشهریور ماه 96  درسامانه  رویت نمایند. ضمنا" شایسته است از مراجعه حضوری به دانشگاه جدا" خودداری نمایند.

 


جدول زمانبندی رسیدگی به درخواستهای مهمانی وانتقال درنیمسال اول 97-96 بشرح ذیل می باشد:

 

مهلت ثبت نام دانشجویان در سامانه دانشگاه مبدا وبارگذاری مدارک لازم

25/2/96 لغایت 25/3/96



کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 98 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر