• 1403/07/24 - 13:33
  • - تعداد بازدید: 6
  • - تعداد بازدید کنندگان: 6
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد:

ضرورت پیوست پدافند غیرعامل برای برنامه‌های سلامت/تضمین غذای سالم بر عهده معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اولویت تضمین غذای سالم که بر عهده معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها است بر ضرورت پیوست پدافند غیرعامل برای برنامه‌های سلامت تاکید کرد.

339447.mp3 ضرورت پیوست پدافند غیرعامل برای برنامه‌های سلامت/تضمین غذای سالم بر عهده معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر نادر توکلی در همایش امنیت غذایی با رویکرد پدافند غیر عامل در دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: بحث غذا و امنیت غذایی به حدی اهمیت دارد که در کشور، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده است و این حوزه یک کار بین بخشی است که کمک می‌کند تا از خطرات در این حوزه جلوگیری شود.

وی با اشاره به این همایش که یک کار تیمی با محوریت پدافند غیرعامل برای افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه امنیت غذایی است، ادامه داد: این حوزه یک حوزه بین بخشی است و در دانشگاه در وهله نخست بر عهده معاونت بهداشت و کارشناسان تغذیه با نظارت‌های بهداشتی است تا غذای سالم به دست مردم برسد و مراحل بعدی آن نیز باید اقدامات بین بخشی صورت پذیرد که دکتر مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور به این موارد در این همایش پرداختند.

توکلی با تاکید بر اهمیت دادن به پیوست پدافندی برای برنامه‌های سلامت گفت: پدافند غیرعامل ملاحظاتی دارد که باید لحاظ شود و به نوعی پیوست پدافندی ضرورت هر برنامه ای به‌خصوص در حوزه سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: با برگزاری این همایش باید دانش شرکت کنندگان برای امنیت غذایی افزایش یابد و در دبیرخانه دانشگاه نیز با هدف توسعه آموزش، سعی خواهد شد تا نتایج این رویداد در عمل اجرایی شود. همچنین در اهداف دانشگاه نیز بحث مهم پدافند غیرعامل در حوزه امنیت غذایی لحاظ شده است تا بتوان این مهم در کشور جاری و ساری شود.

توکلی در ادامه با اشاره به اینکه در قوانین نیز تخصیص یک درصد بودجه به این موضوع (پدافند غیرعامل در حوزه امنیت غذایی) لحاظ شده است، گفت: براین اساس باید دانشگاه‌ها برای تحقق تخصیص این بودجه مطالبه و پیگیری کنند.

وی با اشاره به وظایف و برنامه‌های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که هدف آن ارتقای سطح سلامت و رفاه در جامعه است، دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز از پیشگامان تولید محتوای آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل در نظام سلامت است.

گفتنی است، هفتمین دوره آموزشی «پایداری ایران» با محوریت امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارتقای آگاهی و توانمندی متخصصین در حوزه امنیت غذایی و پدافند غیرعامل طراحی شده است و محورهای اصلی آن شامل موضوعاتی همچون وضعیت امنیت غذایی در کشور، امنیت غذایی در سیستم‌های امدادرسانی، طراحی بسته‌های غذایی در بحران، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی و تغذیه در تجمعات انبوه است.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,[اخبار پايگاه]
  • کد خبر : 339447
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings