لزوم رفع معايب آموزش مجازي/ برگزاري حضوري آزمونهاي عملي دانشگاه علوم پزشکي ايران
لزوم رفع معايب آموزش مجازي/ برگزاري حضوري آزمونهاي عملي دانشگاه علوم پزشکي ايران
261690.mp3
لزوم رفع معايب آموزش مجازي/ برگزاري حضوري آزمونهاي عملي دانشگاه علوم پزشکي ايران
لزوم رفع معايب آموزش مجازي/ برگزاري حضوري آزمونهاي عملي دانشگاه علوم پزشکي ايران
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: آموزش مجازي در کنار مزايايي که دارد، از يکسري معايب هم برخوردار بوده که به مرور زمان ميتوان، اين معايب را رفع و حتي آن را به يک فرصت و موفقيت تبديل کرد.
جليل کوهپايهزاده رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفتوگو با خبرنگار تعليم و تربيت خبرگزاري فارس درباره منويات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگراني ايشان از افت يادگيري دانشجويان در پي آموزش مجازي، اظهار کرد: تا پيش از شيوع کرونا، جهان در مسير حرکت به سمت انقلاب صنعتي چهارم بود و کرونا باعث شد، اين حرکت سرعت پيدا کند و استفاده از سامانهها و نرمافزارها در آموزش و آزمون مجازي رواج بيشتري پيدا کند.
وي ادامه داد: لازم است که براي اين مهم يکسري ابزارها و زيرساخت ها فراهم شود تا اساتيد و دانشجويان با بهرهمندي از آنها به استفاده از آموزشهاي مجازي و حتي ترکيبي (مجازي و حضوري) بپردازند و بعد از پايان اپيدمي کرونا هم اين مسير را ادامه دهند و به شيوههاي آموزش قديمي و سنتي (صرف حضوري) برنگردند.
کوهپايهزاده افزود: آموزش مجازي در کنار مزايايي که دارد، از يکسري معايب هم برخوردار بوده که به مرور زمان ميتوان اين معايب را رفع و حتي آن را به يک فرصت و موفقيت تبديل کرد.
جليل کوهپايهزاده رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفتوگو با خبرنگار تعليم و تربيت خبرگزاري فارس درباره منويات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگراني ايشان از افت يادگيري دانشجويان در پي آموزش مجازي، اظهار کرد: تا پيش از شيوع کرونا، جهان در مسير حرکت به سمت انقلاب صنعتي چهارم بود و کرونا باعث شد، اين حرکت سرعت پيدا کند و استفاده از سامانهها و نرمافزارها در آموزش و آزمون مجازي رواج بيشتري پيدا کند.
وي ادامه داد: لازم است که براي اين مهم يکسري ابزارها و زيرساخت ها فراهم شود تا اساتيد و دانشجويان با بهرهمندي از آنها به استفاده از آموزشهاي مجازي و حتي ترکيبي (مجازي و حضوري) بپردازند و بعد از پايان اپيدمي کرونا هم اين مسير را ادامه دهند و به شيوههاي آموزش قديمي و سنتي (صرف حضوري) برنگردند.
کوهپايهزاده افزود: آموزش مجازي در کنار مزايايي که دارد، از يکسري معايب هم برخوردار بوده که به مرور زمان ميتوان اين معايب را رفع و حتي آن را به يک فرصت و موفقيت تبديل کرد.
بالا بودن امکان تقلب در آزمونهاي مجازي، يک واقعيت است
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران تصريح کرد: بالا بودن امکان تقلب در آزمونهاي مجازي و افت آموزش در اين بستر، يک واقعيت است که در شرايط فعلي با آن مواجه هستيم چرا که برگزاري حضوري آزمونها و کلاسهاي آموزشي، ارزيابي دقيقتر و مطمئنتري از توانايي دانشجويان را ارائه ميدهد اما ميتوان با پيادهسازي يکسري روشها به تقويت صحت آزمونها و کيفيت آموزش در اين بستر پرداخت.
کوهپايه زاده اظهار کرد: نگراني مقام معظم رهبري نسبت به افت يادگيري در آموزش مجازي و رواج تقلب در اين بخش، کاملا بجا و صحيح است اما بايد با استفاده از روشهايي، امنيت اين آزمونها و آموزشهاي غيرحضوري را بالا ببريم و به اين منظور به استفاده از مراکز آزمون الکترونيک و شناسايي هويت افراد در بستر فضاي مجازي و... بپردازيم؛ نه اينکه برگزاري آزمونها و آموزشها را محدود به فعاليت حضوري دانشگاهها و دانشجويان کنيم.
وي در خصوص شيوه برگزاري آزمونهاي پاياني ترم دوم تحصيلي ????-???? دانشگاه علوم پزشکي ايران، بيان کرد: تمامي آزمونهاي پاياني اين دانشگاه به صورت مجازي برگزار خواهند شد و فقط آزمونهاي عملي به شکل حضوري برگزار ميشوند.
کوهپايه زاده اظهار کرد: نگراني مقام معظم رهبري نسبت به افت يادگيري در آموزش مجازي و رواج تقلب در اين بخش، کاملا بجا و صحيح است اما بايد با استفاده از روشهايي، امنيت اين آزمونها و آموزشهاي غيرحضوري را بالا ببريم و به اين منظور به استفاده از مراکز آزمون الکترونيک و شناسايي هويت افراد در بستر فضاي مجازي و... بپردازيم؛ نه اينکه برگزاري آزمونها و آموزشها را محدود به فعاليت حضوري دانشگاهها و دانشجويان کنيم.
وي در خصوص شيوه برگزاري آزمونهاي پاياني ترم دوم تحصيلي ????-???? دانشگاه علوم پزشکي ايران، بيان کرد: تمامي آزمونهاي پاياني اين دانشگاه به صورت مجازي برگزار خواهند شد و فقط آزمونهاي عملي به شکل حضوري برگزار ميشوند.
: