پيام تبريک سال نو رئيس دانشکده پزشکي
رئيس دانشکده پزشکي درپيامي فرا رسيدن سال نو را به خانواده بزرگ دانشکده پزشکي تبريک گفته و گزارشي از دستاوردهاي سال 93 و همچنين اهداف سال 94 دانشکده نيز ارائه نمود./
به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي : دکتر مسعود ناصري پور ، رئيس دانشکده پزشکي درپيامي فرارسيدن سال نو را به خانواده دانشکده پزشکي تبريک گفت . وي در اين پيام به دستاوردهاي سال93 و اهم برنامه هاي دانشکده درسال 94 نيز اشاره نمود.
متن پيام به شرح زير است :
بهار فرا مي رسد و با طراوت و سبزي خود الهام بخش اميد و تلاش دوباره براي دستيابي به کمال در آحاد بشر است.
بهار به واقع درس ارزشمند زندگي و فرصتي براي تامل در گذشته و تجديدحيات مجدد براي رشد و حرکت در مسير آينده است.
فرصت را مغتنم مي دانم تا با مروري بر دستاوردهاي اخير دانشکده پزشکي از يکايک شما عزيزان از اعضاء محترم هيئت علمي، دانشجويان، مديران، روسا و کارکنان واحدهاي مختلف به سبب همکاري و تلاش بي شائبه در تامين اهداف دانشکده پزشکي صميمانه قدرداني و سپاسگزاري نمايم.
در سال گذشته گام هاي مهمي در ارتقاء عرصه آموزش برداشته شد.کميته بازنگري برنامه درسي در مقطع پزشکي عمومي با مشارکت گروه هاي متعدد علوم پايه و باليني تشکيل و آغاز به فعاليت نمود. بيمارستان فيروزآبادي به عنوان عرصه جديد براي آموزش با تمرکز بر آموزش کارآموزان و کارورزان انتخاب گرديد و اقدامات پيگيرانه براي آموزشي نمودن اين بيمارستان صورت گرفت. مرکز مهارت هاي باليني که در زمان انتزاع دانشگاه فاقد موجوديت بود در ساختمان دانشکده پزشکي تاسيس و تجهيز گرديد. در ساير عرصه ها بحث توانمندسازي اعضاء هيئت علمي جوان به طور خاص مورد توجه قرار گرفت و کارگاه هاي متعدد آموزشي در اين راستا برگزار شد. به منظور رفع کمبود نيروي هيئت علمي با فعال سازي و روال مند نمودن سيستم جذب اقدامات موثري انجام پذيرفت. پرونده هاي ارتقاء مرتبه اعضاء هيئت علمي با صرف وقت و کوشش زياد به طور کامل مورد بررسي قرار گرفت و روال ارتقاء اعضاء هيئت علمي کاملا روزآمد گرديد. بحث "علم سنجي" و فعاليت هاي پژوهشي اعضاء هيئت علمي با همکاري کتابخانه مرکزي دانشگاه به ثمر رسيد و روال ارائه پايان نامه ها و پروپوزال هاي تحقيقاتي بازنگري و اصلاح شد.فضاي ويژه اي براي تاسيس آزمايشگاه جامع تحقيقاتي مهيا گرديد و اقدامات لازم براي تجهيز و راه اندازي آن به طور جدي در جريان مي باشد.کميته راهبردي دانشکده پزشکي براي نخستين بار با حضور نمايندگان کليه گروه هاي آموزشي علوم پايه و باليني تشکيل و فعاليت در مسير تدوين يک برنامه راهبردي پويا و جامع آغاز گرديده است. تلاش هاي مهمي براي نزديک نمودن گروه هاي آموزشي علوم پايه و باليني در طي جلسات متعدد صورت گرفت و ظرفيت ها و موانع در دستيابي به اين هدف شناسايي گرديد.سيستم ارزيابي اعضاء هيئت علمي (سامانه سعاد) از دي ماه 1393 فعال شد.مراکز آموزشي درماني در زير مجموعه دانشکده پزشکي قرار گرفتند و بسياري از فرآيندها از جمله فرآيند انتخاب روساي مراکز آموزشي و مديران گروه هاي آموزشي مورد بازنگري واقع گرديد. در زمينه امکانات رفاهي اعضاء هيئت علمي و دانشجويان تلاش هاي موثري صورت گرفت و موضوع سامان بخشي به پاويون دستياران در مراکز آموزشي درماني به طور جدي مورد توجه قرار گرفت.
موارد فوق تنها بخشي از فعاليت هاي دانشکده پزشکي را در بر گرفته و اين علاوه بر انجام تمامي امور جاريه در سطح اين دانشکده بوده است.
اينجانب تمامي دستاوردهاي فوق را مرهون عملکرد خانواده دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران مي دانم و با اتکا بر لطف و عنايت الهي و به پشتوانه همه اعضاء محترم هيئت علمي، کارکنان دلسوز و مجرب اين مجموعه و دانشجويان پرتوان و با انگيزه اميد دارم در سال آينده شاهد پيشرفت هاي بيشتري در ارتقاء آموزش، پژوهش و ارائه خدمات باشيم. ما برآنيم تا در سال خورشيدي 1394 برنامه منسجم و نوين آموزشي را در سطح پيش باليني براي دانشجويان پزشکي اجرا نماييم.برنامه راهبردي دانشکده پزشکي را با حضور و مشارکت موثر همه گروه هاي آموزشي تدوين نموده و فعاليت هاي دانشکده پزشکي را در همان قالب به صورت برنامه محور تعقيب نماييم.موضوع حرفه اي گري و حرفه اي مندي را که از نيازهاي ضروري و اساسي جامعه امروز ماست مورد توجه قرار داده و آن را در برنامه هاي آموزشي موجود براي فراگيران نهادينه کنيم.ما اميدواريم در سال جديد بتوانيم با همکاري موثر گروه هاي آموزشي علوم پايه و باليني و از بين بردن مرزهاي بين آن ها قدم هاي بيشتري را براي انجام فعاليت هاي مشترک در ابعاد پژوهشي و خدمت رساني برداريم و شاهد تشکيل تيم هاي بين رشته اي متعدد در سطح دانشکده باشيم. مطابق برنامه در نظر داريم تا با ارزشيابي جامع گروه ها و بخش هاي آموزشي، موقعيت فعلي خود را بررسي و مسير پيشرفت آموزش را تا تعالي رصد نماييم.ما اعتقاد داريم که دپارتمان هاي آموزشي قاد