• 1402/06/28 - 08:37
  • - تعداد بازدید: 66
  • - تعداد بازدید کنندگان: 61
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

اشاعه "فرهنگ خدمت" توام با توجه به "ارزش‌های الهی" از نقش‌های کلیدی روابط عمومی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در اشاعه فرهنگ خدمت توام با ارزش‌های الهی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان گفت: روابط عمومی‌های این دانشگاه با پرهیز از غلو و در مسیر صراط مستقیم، خدمات درمانی و بهداشتی این دانشگاه را به بهترین روش اطلاع‌رسانی کنند.

20245.mp3 اشاعه "فرهنگ خدمت" توام با توجه به "ارزش‌های الهی" از نقش‌های کلیدی روابط عمومی است
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در نخستین گردهمایی آموزشی مسئولین روابط عمومی واحدهای دانشگاه با اشاره به اهداف هفت گانه دانشگاه که براساس توانمندی و نیازهای مربوطه و همچنین با بهره گیری از تجارب روسای قبلی دانشگاه برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: در این اهداف، بحث دانشگاه نسل دو ( اولویت‌های آموزشی) و دانشگاه نسل سه (کارآفرینی و ارتباط با صنعت) مطرح بوده است.

وی با تاکید بر تربیت دانشجویان خودکفا در این دانشگاه عنوان کرد: فارغ‌التحصیلی که به سمت تولید محصول و کارآفرینی پیش رود دیگر چشم نیاز به استخدام دولتی نخواهد داشت و خود نقش یک موسسه پویا را خواهد داشت که ایجاد اشتغال نیز خواهد کرد.

پازوکی با اشاره به مشکلاتی عدیده ای که دشمنان در طول چهل و اندی سال برای ایران در راستای نرسیدن به استقلال در همه جوانب ایجاد کردند، گفت: به لطف خدا در زمینه علم در دانشگاه‌ها رشد بسیار خوبی محقق شده است.

وی به بحث مهم بین المللی سازی به عنوان شاخص مهم در زمینه اهداف هفت گانه دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروزه اگر هر واحد و بخشی بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد باید در حوزه بین الملل ورود کند، بنابراین اگر مثلا 10 هزار دانشجوی ایرانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند متعاقبا باید دو هزار دانشجوی خارجی نیز جذب شود که این امر محقق شده است و تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه در طول دو سال اخیر بیش از سه برابر شده و بیشترین جذب دانشجویان خارجی را این دانشگاه دارد.

پازوکی با اشاره به تاکیدات رهبری در زمینه تولید علم به مقوله خلق ثروت نیز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه نیز توانست با جذب دانشجوی خارجی، هزینه‌های ساخت و تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی پردیس دانشگاه که پاییز امسال افتتاح خواهد شد، محقق کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مقوله چابک سازی به عنوان دیگر اهداف هفت گانه این دانشگاه تاکید و بر ضرورت بهره گیری از پتانسیل دیگر نهادهای عمومی و غیر دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد.

پازوکی به موضوع به کارگیری هوش مصنوعی و IT در حوزه روابط عمومی نیز تاکید کرد و گفت: امروز یکی از رقابت‌های مهم آمریکا و چین بر سر هوش مصنوعی است، بنابراین زندگی در یک دهه آینده با پیشرفت هوش مصنوعی متفاوت‌تر خواهد شد و یکی از جاهای که در دانشگاه باید در زمینه هوش مصنوعی، برنامه جدی داشته باشد روابط عمومی است.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های بهداشتی برای جمعیت 5.5 میلیون نفری و موضوع مهم جوانی جمعیت پرداخت و گفت: یکی از اهداف این دانشگاه صرفا فقط تربیت متخصص نیست بلکه باید متخصص بابصیرت و دارای ارزش‌های الهی تربیت شود.

پازوکی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در اشاعه فرهنگ خدمت توام با ارزش‌های الهی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان گفت: فارغ‌التحصیل این دانشگاه باید مشکلی از جامعه برطرف کند، همانطور که روابط عمومی‌های این دانشگاه نیز با پرهیز از غلو و در مسیر صراط مستقیم، خدمات درمانی و بهداشتی این دانشگاه را به بهترین روش اطلاع‌رسانی کنند.

** یک نیروی روابط عمومی قابلیت انجام چند مسئولیت را دارد

دکتر ساجده ریاضی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این نشست به اهمیت جایگاه روابط عمومی پرداخت و گفت: نباید در زمینه انجام کارها برخی مسائل از جمله کمبود تجهیزات بهانه شود، زیرا یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه، موضوع چابک سازی نیروها است زیرا یک فرد در روابط عمومی قابلیت انجام چند مسئولیت را دارد.

وی با اشاره به سروسامان دادن چارت و تشکیلات روابط عمومی‌ها که از موضوعات مهم معاونت توسعه وزارت بهداشت نیز است، ادامه داد: نظام مند شدن روابط عمومی‌ها از اتفاقات خوب خواهد بود و در این زمینه حمایت‌های مالی در زمینه افزایش و پرداخت کارانه نیز محقق خواهد شد.

** داشتن آمار تخصصی و جامع از وظایف مهم روابط عمومی‌ها است

در ادامه این نشست، دکتر فاطمه سرو مشاور اجرایی حوزه ریاست و سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز عنوان کرد: اثر عملکرد روابط عمومی‌ها در کل سیستم هر نهادی جاری می‌شود و به نوعی روابط عمومی قدرت در سایه است.

وی با اشاره به افزایش توانمندی‌های نیروهای روابط عمومی ادامه داد: داشتن آمارهای جامع در سطوح مختلف دانشگاه از وظایف مهم روابط عمومی‌ها است و باید حتما آمار رضایت و انتظار دانشجویان، کارکنان و مخاطبان در زمینه‌های مختلف از سوی روابط عمومی‌ها جمع آوری و تهیه شود.

در ادامه این نشست، دکتر مهدی یوسف مشاور رئیس دانشگاه در امور روابط عمومی نیز با اشاره به مفاد ابلاغیه وظایف روابط عمومی بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر واحدها در حوزه های اطلاع رسانی، ارتباط مردمی، تبلغات محیطی و سایر فعالیت‌های محوله اشاره و خاطر نشان کرد: انتشار بولتن داخلی دانشگاه، طراحی موزه دانشگاه، ساماندهی و پاسخگویی فعال و مستمر در حوزه ارتباط مردمی و بهره گیری از نظرات مخاطبان از جمله مراجعه کنندگان مراکز درمانی، همکاران و دانشجویان و ارتباط با رسانه‌ها از مهمترین اقدامات پیش رو در روابط عمومی است.

گفتنی است، دکتر حسینعلی افخمی استاد دانشگاه و مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در نخستین گردهمایی آموزشی مسئولین روابط عمومی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در یک کارگاه تخصصی به موضوعات روابط عمومی و رسانه پرداخت.

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی
  • کد خبر : 20245
:
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings