• 1401/06/19 - 15:08
  • - تعداد بازدید: 262
  • - تعداد بازدید کنندگان: 248
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

تاسیس اولین مولتی پادکست فارسی با محوریت علوم پزشکی در دانشگاه ایران

پادکست سیمار که در اواخر سال ۱۳۹۹ با تولید اپیزودهای پزشکی روایی شروع به فعالیت کرد، در سال ۱۴۰۱ با رویکردی چند رسانه‌ای و راه‌اندازی سری‌های جدید فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

5145.mp3 تاسیس اولین مولتی پادکست فارسی با محوریت علوم پزشکی در دانشگاه ایران

 

مفداایران- عبارت سی‌مار که از تلفیق دو کلمه سیمرغ و مار تشکیل شده است، اشاره به نمادهای بهداشت و درمان دارد و این مجموعه با محتواهای تولید شده در مولتی پادکست سی‌مار که شامل ۶ سری مرتبط با ابعاد مختلف علوم پزشکی و بالاخص پزشکی می‌باشد؛ قصد دارد تا با رویکردی بین رشته‌ای و چندرسانه‌ای، مرجعی مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به رسانه‌های شنیداری و تصویری باشد.

سری‌ اپیزودهای این مولتی پادکست شامل:

شکوفایی: مصاحبه با اساتید برتر، کارآفرینان، مخترعان و پژوهشگران حوزه درمان و آموزش علوم پزشکی برای انتقال تجربیات، دلیل انتخاب‌ها، اشتباهات و افسوس‌ها، پیشنهاد به دانشجویان برای رشد و ترقی در مسیرهای مشخصتر با آزمون و خطای کمتر و نحوه همکاری اساتید با آن‌ها

شکوفایی پلاس: مصاحبه با استارتاپ‌ها و خیریه‌های دانشجویی، دانشجویان مخترع و پژوهشگران حوزه درمان و آموزش علوم پزشکی برای انتقال تجربیات، چالش‌ها، رویکردها، پیشنهاد به دیگر دانشجویان برای رشد و ترقی در مسیرهای مشخصتر با آزمون و خطای کمتر و نحوه شبکه‌سازی و قدم گذاشتن در مسیر اهداف علمی و فرهنگی مرتبط با علوم پزشکی

پزشکی روایی: بررسی موارد قابل مطالعه بیماری در قالب روایت بیماران و پرداختن به جنبه‌های مختلف تشخیص و درمان بیماری از دید متخصصی پزشکی، مهندسی پزشکی و توانبخشی به زبان ساده تا منبعی بین‌رشته‌ای برای دانشجویان و مخاطب عام باشد تا از شبه علم و محتوای نامعتبر به لحاظ علمی فاصله بگیرند.

راوی: تخلیص و نقد کتاب‌های تألیفی از تجربیات و روایت‌های بیماران و اعضای کادر درمان در مواجهه با مرگ، بیماری‌های عجیب و غریب، اضطراب و دیگر موارد پیش روی دانشجویان در محیط کاری آینده. کتاب‌های انتخاب شده ابتدا در گروه کتابخوانی راوی وابسته به مولتی پادکست سی‌مار به صورت جمع‌خوانی خوانده می‌شود و سپس نقد و نظر شرکت کنندگان درباره‌ی کتاب چه به صورت متنی و چه صوتی بعد از خلاصه سازی در اپیزود صوتی قرار داده می‌شود.

سینمار: معرفی و نقد فیلم‌های داخلی و خارجی شاخته شده در حوزه علوم پزشکی، زندگی بیماران و پژوهش‌ها به لحاظ اصول علمی و هنری به کار رفته در تولید

آنسو: پرداختن به مسیرهای آکادمیک پژوهشی و تحصیلی پیش روی دانشجویان پزشکی بعد از فراغت تحصیل از پزشکی عمومی تا روشنتر شود هر مسیر و تخصصی که دانشجو حق انتخاب تجربه آن را دارد چه مزایا و معایبی برای هر دسته از پزشکان عمومی دارند تا با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اهداف و علایق از دوره دانشجویی قدم‌های مشخصتری بردارند.

ویژه: در این دسته از اپیزودها به مسائل روز علوم پزشکی از منظر علمی و نقادانه پرداخته می‌شود تا در مقابل موج‌های رسانه‌ای، شبه علم و مطالب زرد منبع قابل اعتمادی برای مخاطبین عام و اهالی علوم پزشکی باشد.

سلامت روان: در این سری با توجه به نیازهای ذهنی و روانی دانشجویانی که محیط زندگی و تحصیلی آن‌ها تغییر کرده بر اساس تقسیم بندی ۴-H با همکاری مرکز مشاوره سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران و در قالب مصاحبه‌های علمی تولید می‌شوند.

مسئول این پروژه پدرام سلطانی، دانشجوخبرنگار مفدا ایران، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد و با حضور ۲۴ عضو دانشجو و فارغ‌التحصیل ، درحال جذب عضو برای همکاری نیز می‌باشد.

اپیزودهای مولتی پادکست سی‌مار را می‌توان در تمامی اپ‌های پادگیر به نشانی سی مار یا Simar شنید و در شبکه‌های اجتماعی به نشانی Simarpodcast در جریان انتشارات، تغییرات و عضوگیری بود.

لینک‌های ارتباطی مولتی پادکست سی‌مار

https://zil.ink/simar?v=۱

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی ,اخبار سلامت
  • کد خبر : 5145
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings