• 1402/08/01 - 11:23
  • - تعداد بازدید: 137
  • - تعداد بازدید کنندگان: 118
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه
جشن دانشجویان جدید الورود با شعار « سلام ایران » برگزار شد

دانشگاه می‌خواهد دانشجویی تربیت کند که صاحب بصیرت باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد

21864.mp3 دانشگاه می‌خواهد دانشجویی تربیت کند که صاحب بصیرت باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد

 

 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسمی که برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید برگزار شدضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از کسب موفقیت و پذیرش دانشجویان در این دانشگاه ، اظهار داشت: دانشگاه می‌خواهد دانشجویی تربیت کند که صاحب بصیرت باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.
 
وی با اشاره به ویژگیهای علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای ۱۱ دانشکده است که با ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی  توانسته در رتبه بندی‌های بین المللی افتخارات بسیاری کسب کند که از جمله این افتخارات، کسب رتبه ۸۰۰-۶۰۰ در بین ۱۵۰۰ دانشگاه علوم پزشکی در دنیاست.
 
پازوکی تاکید کرد: امروزه دانشگاه صرفا به آموزش و پژوهش منتهی نمی‌شود،بلکه فراتر از ان  باید طبق فرموده مقام معظم رهبری، بابهره گیری از ظرفیت های شرکت‌های دانش وایجاد زمینه های اشتغالزایی ، به خلق ثروت در داخل و جوامع بین اللملی پرداخت 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جذب دانشجوی بین المللی، اظهار داشت: این دانشگاه با جذب 2 هزار  دانشجو از خارج کشور بیشترین تعداد پذیرش دانشجو در کشور را دربین دانشگاههای علوم پزشکی به خود اختصاص داده است که اغلب انها از کشورهای همسایه و منطقه هستند.
پازوکی همچنین حضور در جوامع بین المللی را یکی دیگر از راههای مربوط به بین المللی سازی بیان کرد و گفت: مصداق بارز حضور دانشگاه علوم پزشکی ایران در جوامع بین المللی انجام جراحی  چاقی و متابولیک است که ایران را در رتبه سوم بعد از امریکا و چین در دنیا قرار داده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران وظیفه نسل چهارم دانشگاه را در پذیرش مسئولیت اجتماعی دانشجویان یک ضرورت دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از  ۱۰ میلیون نفر و حدود 12 درصد جمعیت کل کشور و کارخانه ها و صنایع بزرگ کشور تحت پوشش خدمات  این دانشگاه هستند هر گونه پیشنهاد در خصوص تاسیس شرکت‌های دانش بنیان را شخصا از شما می‌پذیرم و حمایت می‌کنم.
.
پازوکی از دانشجویان خواست برای به روز رسانی علوم خود در کمیته های پژوهشی و علمی عضو شده و اظهار امیدواری کرد تمام دانشجویان با علم آموزی، پژوهش و تولید بتوانند در روند اعتلای علمی کشور قدم برداشته  واز رهنمود‌های اساتید و تجارب  دانشجویان سال بالاتر استفاده کنند.
 
 
حجت السلام دکتر محمود عیسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدید دانشگاه ، گفت: دانشگاه پایان کار نیست آغاز مرحله جدیدی از زندگی شماست که  در سایه کوشش و تلاش بدست می اید 
وی افزود: دانشجو  باید دائماً به دنبال این باشد که صحنه جدیدی را برای خودش خلق کند تا در آن صحنه بتواند ظرفیت‌های خود را بالا برده و موفقیت‌های خود را افزایش دهد.
 
دکتر عبدالوهاب برادران معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم  ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان جدید الورود تاکید کرد که قدر لحظات خود را بدانند و نهایت استفاده رااز ظرفیت وها و موقعیت های دوران تحصیل  ببرند 
 
وی اظهار داشت: در معاونت فرهنگی دانشجویی انواع کانون‌هایی برای دانشجویان وجود دارد که می توانند عضو آن شده و فعالیتهای فرهنگی داشته باشند.  همچنین  ما در تلاش هستیم که شرایطی را فراهم کنیم تا شما دانشجویان عزیز زیستی آرام که شایسته شما و دانشجویان نخبه و فرهیخته هست فراهم کنیم.
 
 
معاون فرهنگی  دانشجویی دانشگاه ایران افزود: در سال تحصیلی جدید چند اتفاق در این معاونت رقم خواهد خوردکه عبارت است از؛مسابقات گفتاورد که شامل جمعی دوستانه است که درآن کارهای فکری و مطالعاتی انجام شود و اتفاق دوم ایجاد یک پاتوق یا رویداد خواهد بودکه به هم اندیشی با اساتید و دانشجویان خواهد پرداخت.همچنین امیدواریم دانشگاه بدون دخانیات را که در سال گذشته شروع کرده ایم بتوانیم باکمک دانشجویان جدید  به عنوان اولین دانشگاه بدون دخانیات در کشور تبدیل کنیم.
 
براداران در پایان با اشاره به فعایت های رفاهی در زمینه خوابگاه دانشجویان  افزود: در تلاش هستیم ظرفیت خوابگاه مطهری را تا آخر آبان ماه ۲۰ واحد اضافه کنیم امسال ۱۰۰ واحد به خوابگاه مطهری افزوده شده  و اولین بار است که در دانشگاه به مدت یک هفته جشن ورودی های جدید را برگزار می کنیم.
 
مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایران همراه با اجرای برنامه های متنوع، شاد و هنری روز یکشنبه سی مهرماه  در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه، برگزار شد.
 
 
لازم به توضیح است در حاشیه برگزاری جشن دانشجویان جدیدالورود نمایشگاهی فرهنگی با بیش از ۴۰ غرفه توسط تشکلهای دانشجویی و دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران برپا شد و در طول یک هفته ای که مراسم جشن برگزار می شود برنامه های مختلفی برای هرروز در نظر گرفته شده است.
 

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی ,اخبار سلامت ,اخبار معاونت پزشکی عمومی,اخبار معاونت تحصیلات تکمیلی,اخبارمعاونت دانشجویی و فرهنگی
  • کد خبر : 21864
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings