• 1402/06/07 - 12:36
  • - تعداد بازدید: 94
  • - تعداد بازدید کنندگان: 84
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور اعضای هیات علمی، کارکنان و اساتید پیشکسوت برگزار شد.

19531.mp3 مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دکتر عبدالرضا پازوکی دوشنبه ششم شهریور 1402 در مراسم سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: جای بسی خوشبختی است که در جمع عزیزان قدیمی و همکاران فعلی روز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران را جشن می گیریم.

 

وی با بیان اینکه  چهل و هشت سال پیش در شهریور 1354 مرکز پزشکی ایران شکل گرفت، افزود: طی این سالها خون دلها خورده شده تا دانشگاه علوم پزشکی ایران در جایگاه فعلی به عنوان یکی از نقاط درخشان جمهوری اسلامی در حوزه علم و پژوهش قرار بگیرد.

 

پازوکی با اشاره به جایگاه جهانی 600 تا 800 دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس آخرین رتبه بندی تایمز، ادامه داد: باعث افتخار است که در سال 2022 توانستیم بین هزار و 101 دانشگاه در دنیا از 96 کشور رتبه اول را در شاخص تاثیرگذاری سلامت و رفاه به دست بیاوریم.

 

وی با یادآوری روز کارمند، تاکید کرد: این موفقیت ها  مرهون تلاش کارمندان عزیز دانشگاه است؛ به ویژه موفقیت در شاخص تاثیرگذاری سلامت و رفاه را، عزیزان حوزه بهداشت به ما هدیه دادند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران روز پزشک و داروساز را نیز تبریک گفت و افزود: جا دارد از عزیزان داروساز در دانشکده داروسازی و همینظور معاونت «غذا و دارو» و مجموعه مدد تشکر کنم و لازم به ذکر است دستاوردهای پژوهشی عزیزان دانشکده داروسازی توانسته کمک خوب و شایسته ای به رتبه بندی پژوهشی دانشگاه در سطح کشور بکند.

 

وی با بیان اینکه بین المللی سازی به عنوان یکی از سیاستهای راهبردی دنیال می شود، ادامه داد: در دو سال اخیر شاهد رشد بیش از سه برابری دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بودیم و در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور بیشترین سهم جذب دانشجوی خارجی را داشته ایم.

 

 خلق ثروت و کاهش وابستگی به بودجه دولتی

پازوکی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری طی چهارده سال اخیر که شعار کشور و سال را همیشه از حوزه های اقتصادی انتخاب کردند، بحث خلق ثروت را به عنوان یکی از اهداف ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر گرفته ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران ظرفیت فراوانی در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت دارد و با افزایش این ظرفیت می توانیم در مسیر خلق ثروت و  کاهش وابستگی به بودجه های دولتی قدم برداریم.

 

در ادامه این مراسم دکتر ساجده ریاضی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با داشتن بیش از هزار و یکصد عضو هیات علمی و شانزده هزار کارمند و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از پنج میلیون و پانصد هزار نفر در غرب استان تهران یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه سلامت کشور است.

 

سیاستهای راهبردی معیاری برای تعیین اولویت ها

وی افزود: سیاستهای راهبردی هفتگانه دانشگاه علوم پزشکی ایران که در پایان سال 1400 تصویب شد، معیاری خوبی است برای اینکه حوزه های مختلف اولویت ها را بر اساس آنها در نظر بگیرند و فعالیتها را در این چارچوب تعریف کنند.

 

راه اندازی هزار تخت بیمارستانی جدید

ریاضی گفت: بعد از راه اندازی بیمارستان شهدای سلامت ملارد و ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان امام خمینی (ره) در شهریار سومین بیمارستانی است که در دولت سیزدهم و در محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی ایران مهر ماه سالجاری راه اندازی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این سه بیمارستان هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه می شود که معادل 25 درصد تمام تخت های بیمارستانی در این دانشگاه است.

 

افزایش دو هزار نفری تعداد دانشجویان

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه  در حوزه آموزشی هشت رشته تحصیلی جدید راه اندازی و مجوز چهار رشته دیگر گرفته شده، افزود: در دو سال گذشته دو هزار نفر به تعداد دانشجویان داخلی و خارجی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه شده است.

 

وی گفت: یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 300 نفر، بیش از ده مرکز جامع و خانه سلامت و سه مرکز تحقیقاتی جدید نیز در دو سال گذشته راه اندازی شده اند.

 

بنا بر این گزارش مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکان با حضور کارکنان و همچنین برخی از روسای سابق این دانشگاه ششم شهریور 1402 در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

 

 در این مراسم پزشکان، داروسازان، کارمندان و دانشجویان نمونه معرفی و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد. همچنین تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت دکتر ولی الله حسنی یکی از بخش های این مراسم بود. 

پایان مطلب//

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار معاونت مالی و اداری
  • کد خبر : 19531
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings