• 1402/07/15 - 15:10
  • - تعداد بازدید: 88
  • - تعداد بازدید کنندگان: 75
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کارگاه آموزشی دستیاران ورودی مهر 1402 مطرح شد

وظایف دوران "رزیدنتی" از درک بهتر بیماران تا معلمی برای دانشجویان دوره "انترنی"

رئیس دانشکده پزشکی دنشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وظایف دستیاران پزشکی در دوران رزیدنتی گفت: یکی از گروه های مهم مراجعه کننده در دوران رزیدنتی، بیماران هستند که لازم است بیمار از سوی رزیدنت‌ها درک شوند، زیرا بیماری که به رزیدنت مراجعه می‌کند، انتظار دارد کیفیت درمان برای او مطلوب و مدت بیماری‌اش کوتاه‌تر شود.

20950.mp3 وظایف دوران "رزیدنتی" از درک بهتر بیماران تا معلمی برای دانشجویان دوره "انترنی"
 

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فهیمه سهیلی پور در کارگاه آموزشی دستیاران ورودی مهر 1402 عنوان کرد: مرحله رزیدنتی را یکی از سخت ترین سال‌های زندگی یک پزشک دانست و ابراز امیدواری کرد تا پذیرفته شدگان با انرژی بالا و کمک خداوند متعال، همگی به سلامتی فارغ‌التحصیل شوند.

 

وی افزود: در طی این دوره، شما با گروه‌های مختلفی در ارتباط خواهید بود که از مهمترین آنها دانشجویان دوره انترنی است که گذشته خود شما هستند و از شما انتظار دارم الگوی اخلاق حرفه ای برای آنها باشید و هر آنچه در تحصیل خود می‌آموزید، می‌بینید و می‌شنوید به آنها آموزش داده و برای آنان معلم باشید.

 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گروه دوم مرتبط با رزیدنت‌ها را بیماران دانست و افزود: لازم است بیمار از سوی شما درک شود بیماری که به شما مراجعه می‌کند، انتظار دارد کیفیت درمان برایش مطلوب باشد و مدت بیماری برایش کوتاه تر شود.

 

سهیلی پور، توجه به کرامت انسانی را ضروری دانست و گفت: فارغ از اینکه یک انسان خوب یا بد باشد و یا چه موقعیت و جایگاه اجتماعی داشته باشد؛ به صرف انسان بودن باید کرامت انسانی او حفظ شود.

 

وی گروه سوم را دستیاران سال بالاتر و اساتید معرفی کرد و ادامه داد: ضروری است ادب شاگردی در پیشگاه اساتید رعایت شود، البته در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان ظلم را نمی‌پذیرم، به همین جهت از شما می‌خواهم اگر مواردی خارج از آئین نامه از شما خواسته می‌شود حتما به اطلاع معاونت آموزش تخصصی و فوق تخصصی رسانیده شود و همچنین در سامانه طبیب درج شود تا بتوان با استفاده از نظرات شما ارزیابی درست تری در آموزش داشته باشیم.

در ادامه دکتر جواد صراف زاده، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران درخصوص معرفی اداره آموزش عنوان کرد: این اداره در قسمت‌هایی نظیر دستیاری – فارغ التحصیلی - پذیرش و تحصلات تکمیلی فعالیت می‌کند.

صراف زاده مهلت تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان را 20 مهرماه اعلام کرد و در ادامه گفت: اسامی کسانی که ثبت نام نشوند، در تاریخ اول آبان به‌عنوان دانشجوی انصرافی به وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

در ادامه دکتر شباهنگ جعفرنژاد، معاون آموزشی تخصصی و فوق تخصص آماری از دستیاران ارائه کردو افزود: در حال حاضر 123 نفر دستیار فوق تخصص در 20 رشته، همچنین در مقطع فلوشیپ 103 نفر در 55 رشته و یک هزار و 77 نفر در مقطع دستیاری در 26 رشته مشغول به تحصیل هستند. همچنین پذیرفته شدگان این دوره 350 نفر هستند.

معاون آموزشی تخصصی و فوق تخصص دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از دستیاران خواست تا برای دریافت دستورالعمل‌های ارتقاء، محاسبات کارانه، کمیسیون‌های پزشکی، راهنماهای آموزشی و سامانه‌ها حتماQR  cod   مربوطه را اسکن و برای دریافت اخبار وب‌ سایت دانشکده پزشکی به آدرس www.fmd.iums.ac.ir مراجعه کنند.

همچنین در کارگاه آموزشی دستیاران ورودی مهر 1402، اساتید به ارائه محتوا در حوزه‌های مختلف پرداختند، از جمله دکتر کامران آقاخانی درخصوص رضایت و برائت آگاهانه، دکتر فروزان فارس درباره علل شکایت از جامعه پزشکی، دکتر سیامک سلطانی درخصوص قصور پزشکی، دکتر شباهنگ جعفرنژاد درباره اخلاق حرفه ای و ثبت عنوان، دکتر شریعت درخصوص مهارت‌های ارتباطی، دکتر راضیه صالحیان درباره دادن خبر بد، دکتر مهروی درخصوص کار آفرینی، سید حسن تقوی درباره معرفی درمانگاه معاونت دانشجویی و تشکیل پرونده سلامت، شیرزادی درخصوص آشنایی با اداره دستیاری دانشگاه و محققیان درخصوص آشنایی با امور دستیاری دانشکده پزشکی، به ارائه توضیحات تکمیلی پرداختند.

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی ,اخبار سلامت ,اخبار معاونت تخصصی و فوق تخصصی
  • کد خبر : 20950
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings