• 1402/08/02 - 12:52
  • - تعداد بازدید: 105
  • - تعداد بازدید کنندگان: 96
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

کسب جایگاه دوم علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین دانشگاه‌های پزشکی کشور

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی از کسب جایگاه دوم دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین دانشگاه‌های پزشکی کشور در رتبه بندی علم سنجی وزارت بهداشت خبر داد.

21961.mp3 کسب جایگاه دوم علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین دانشگاه‌های پزشکی کشور

 

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب عنوان کرد: براساس سامانه علم سنجی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به شاخص‌های تحقیقات در 5 سال اخیر بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران به مقام دوم کشور نائل امده است.

 دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه داد: براین اساس در بررسی تحقیقاتی در طول 5 سال گذشته که شامل سال‌های 1396 تا 1401 است، دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجموعه کلیه سنوات تحقیقاتی با دو پله صعود بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و مشهد در مقام چهارم قرار دارد.

گفتنی است،  علم‌سنجی، یکی از رایج‌ترین روش‌های ارزیابی فعالیت‌های علمی پژوهشی است، انتشار مداوم شاخص‌های علم سنجی که توصیف‌کننده پژوهش در اجتماعات مختلف علمی است می‌تواند عنصری مفید و کارآمد برای مدیریت تحقیق و سیاست‌گذاری و چگونگی تخصیص بودجه و امکانات در علوم باشد. براین اساس علم سنجی می‌تواند به توازن بودجه و هزینه‌های اقتصادی تا حدی کمک کند و از این طریق کارایی تحقیقات را افزایش دهد.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی ,اخبار سلامت
  • کد خبر : 21961
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings