• 1402/06/13 - 08:28
  • - تعداد بازدید: 224
  • - تعداد بازدید کنندگان: 211
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه
پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی (مجازی)

گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی می پذیرد

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران در سال 1402-1403 دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی می پذیرد.

19684.mp3 گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی می پذیرد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از دانشکده پزشکی این دانشگاه، در مقدمه راهنمای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی برای سال تحصیلی 3-1402 آمده است: راه اندازی دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران از اوایل دهه 80 شروع شده است. در سال 88 همزمان با پذیرش نخستین دوره دکترای تخصصی آموزش پزشکی در کشور، نخستین دوره پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی نیز در گروه آموزش پزشکی راه اندازی شد. هم اکنون نیز دوره کارشناسی ارشد مجازی رشته آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از سوی گروه آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.

 

در توصیف این دوره توضیحات زیر آمده است: 

  1. دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی به شیوه ترکیبی و به صورت آنلاین، آفلاین و در صورت ضرورت بلوک حضوری و با تأکید بر مشارکت فعال دانشجویان ارائه می شود.
  2. در ابتدای دوره، جلسه توجیهی حضوری با حضور تمامی دانشجویان ورودی جدید برگزار می شود.
  3. شیوه برگزاری کلاس ها در هر نیمسال، حداقل دو جلسه ابتدا و انتهای نیمسال به صورت آنلاین و مابقی بصورت آفلاین ارائه خواهد شد.
  4. بخش مجازی از طریق ارایه و ارسال محتوای الکترونیکی، مطالعه مواد آموزشی ارایه شده، انجام و ارسال تکالیف در قالب سامانه آموزش مجازی در طول نیمسال تحصیلی خواهد بود.
  5. برنامه ژورنال کلاب نیز به شکل مجازی و به میزان 2 ساعت در هر هفته برگزار می شود.
  6. آزمون انتهای ترم تمام دروس به شیوه حضوری برگزار می شود.
  7. دانشجویان مجازی موظفند در هر نیم‌سال تحصیلی حداقل 6 واحد درسی را با موافقت گروه آموزشی )با اولویت دروس پیش نیاز تا حداکثر 12 واحد از بین دروس ارائه شده اخذ کنند.
  1. حداکثر سقف مدت مجاز تحصیل در این رشته 5 سال پیش بینی شده است و دانشجویان حداکثر تا دو سال بعد از شروع تحصیل مهلت دارند از پروپوزال پایان نامه خود دفاع کنند.
  2. دانشجویان این دوره از نظر قوانین و آیین نامه های آموزشی تابع قوانین تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی هستند.

 

در این مطلب شیوه ارزیابی داوطلبین و روند پذیرش دانشجو نیز به شرح زیر آمده است:

پذیرش در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی، بعد از اطلاع رسانی و فراخوان پذیرش دوره، در مرحله اول از طریق درخواست داوطلب در بازه زمانی تعیین شده و بررسی رزومه و مستندات ارسال شده از سوی وی، با محور بررسی فعالیت های آموزشی- پژوهشی صورت می‌پذیرد و پس از تایید رزومه و مستندات ارسال شده، در مرحله دوم داوطلب برای آزمون شفاهی در تاریخ مشخص دعوت خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتی که پذیرفته شدگان مرحله نخست بیش از سه برابر ظرفیت پذیرش نهایی باشند، آزمون کتبی بر اساس رفرنس تعیین شده برگزار خواهد شد.

 

اطلاع رسانی در خصوص شرایط پذیرش، زمان و نحوه برگزاری آزمون از طریق صفحه اصلی دانشگاه، سایت گروه آموزش پزشکی و ارسال نامه به مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت می پذیرد.

  • تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور واجد شرایط ثبت نام برای پذیرش در  دوره کارشناسی ارشد مجازی هستند.
  • فارغ التحصیلان دارای مدرک دکترای حرفه ای، کارشناسی ارشد و مدارک بالاتر گروه های علوم پزشکی شرایط ثبت نام برای پذیرش در  دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی را دارند.
  • در صورت درخواست بیش از ظرفیت، نسبت پذیرش اعضای هیئت علمی علوم پایه و بالینی به ترتیب 30 به 70 است.

 

شرایط پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان:

  • فرایند پذیرش دانشجویان استعداد درخشان به‌طور کامل از طریق دفتر استعدادهای درخشان صورت گرفته و برابر با ظرفیت اعلام شده از طرف گروه آموزش پزشکی معرفی خواهند شد.
  • سهمیه قبولی دانشجویان استعداد درخشان، حداکثر تا سقف 30 درصداز کل ظرفیت پذیرفته شدگان هر دوره است.
  • دانشجویان دوره دکترای عمومی رشته پزشکی در نیمسال  1و 2 دوره پاتوفیزیولوژی و نیمسال 1 و 2 دوره کارآموزی و دانشجویان رشته دندانپزشکی و داروسازی از نیمسال 4 تا 6تحصیلی، مطابق با آیین نامه تحصیل همزمان MD-MSc  شرایط ثبت نام جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند.
  • مطابق ابلاغ معاون آموزشی وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز انفرادی و طلای گروهی حیطه آموزش پزشکی و دارندگان مدال های طلای انفرادی و مدال های طلای گروهی سایر حیطه ها در مرحله کشوری، مطابق با ملاحظات پیش گفته در رابطه با ترم تحصیلی شرایط شرایط ثبت نام جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند.

 

پرداخت شهریه:

هزینه و  ضوابط پرداخت شهریه دوره برای پذیرفته شدگان نهایی مطابق با سیاست های دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام اولیه:

ارسال رزومه داوطلب به پست الکترونیکی گروه آموزش پزشکی به آدرس med@iums.ac.ir با عنوان "ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی - نام داوطلب"

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی
  • کد خبر : 19684
:
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings