• 1402/10/09 - 12:34
  • - تعداد بازدید: 130
  • - تعداد بازدید کنندگان: 113
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

گفتگو با مهرداد قربانلو ، دانشجوی دکترای آناتومی و پژوهشگر برجسته کشوری

چندی پیش باخبر شدیم مهرداد قربانلو، دانشجوی دکتری تخصصی علوم تشریح (آناتومی) به عنوان پژوهشگر برجسته کشوری برگزیده شد.در همین راستا روابط عمومی دانشکده پزشکی گفتگویی با این دانشجوی محقق انجام داده است که در ادامه قابل مشاهده است .

321249.mp3 گفتگو با مهرداد قربانلو ، دانشجوی دکترای آناتومی و پژوهشگر برجسته کشوری

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مهرداد قربانلو، پژوهشگر برجسته کشوری و دانشجوی دکتری تخصصی علوم تشریح (آناتومی)؛ برضرورت، علاقه و صبر و همچنین تقویت مهارت‌ ها در دانشجویان تاکید کرد و گفت: برای تقویت مهارتهای پژوهشی لازم است دانشجویان در پروپوزال نویسی قوی باشند و پروپوزال نویسی نیاز به تحقیق، شناسایی منابع، مقالات مروری و دانستن علم آمار و تسلط به زبان انگلیسی است.

قربانلو؛ مشاهده را ساده‌ ترین ابزار تحقیق دانست و افزود: یک محقق باید توانایی این را داشته باشد که تغییرات را بسنجد و دسته بندی و آنالیز کند.

وی بر استفاده از هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: باوجود اینکه هوش مصنوعی به تازگی وارد حوزهٔ تحقیق شده است، اما در سالهای آینده بخش عظیمی در پژوهش را در برمی گیرد. بنابراین باید درحوزه پژوهش به آن اهمیت بیشتری داده شود.

حمایت‌ های دانشگاه از دانشجویان محقق

دانشجوی دکترای تخصصی علوم تشریحی در بحث چگونگی حمایت‌ های دانشگاه از دانشجویان محقق تصریح کرد: در حال حاضر کمیته تحقیقات دانشجویی وجود دارد که کمک کننده‌ ی خوبی برای دانشجویان است اما بهتر است دانشگاه یک سری مشوق‌ هاییرا مانند ارائه تسهیلات و اهدای جوایز برای دانشجویان درنظر بگیرد.

قربانلو گفت: بیشترین تحقیقات دانشجویی در دانشجویان دوره دکترا وجود دارد و باید دیدگاه پژوهش در دانشجویان پزشکی پررنگ شود. باتوجه به اینکه دانشجویان پزشکی، دسترسی راحت‌تری به بیماران دارند تحقیقات ایشان اگر به درستی انجام شود، می‌ تواند نتایج کاربردی در علم پزشکی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: درحوزه علوم پایه باید امکانات و بودجه‌ هاییدر اختیار محققین گذاشته شود که یک محقق در حین انجام کار تنها دغدغه‌ ی نتیجه آزمایشات را داشته باشد؛ نه نگرانی‌ های کاذب مانند چگونگی تهیه و خرید مواد اولیه.

قربانلو؛ نتیجه‌ ی حمایت‌ های دانشگاه از محققین جوان را جلوگیری از مهاجرت دانشجویان خصوصا مهاجرت دانشجویان دوره دکترا دانست.

ارتباط علوم پایه و بالین

قربانلو ارتباط علوم پایه و بالینی را در کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته ضعیف دانست وخاطر نشان کرد: معمولا در کشورما کمتر پیش آمده که پژوهش‌ های علوم پایه در بخش بالینی وارد شود که بهتر است دانشگاه و بیمارستان یک ارتباط نزدیک‌ تر و قوی‌ تری داشته باشند و پایان نامه‌ هاییانجام شود که در بیمارستان و بخش بالینی بتوان از آن استفاده نمود.

مهرداد قربالو، دانشجوی دوره دکترا علوم تشریحی در پایان پیشنهاد داد، چون بودجه تحقیق به دانشجو درمواردی کم و در موارد دیگر بسیار دیر تعلق میگیرد، بهتر است فرد سومی بین دانشجو و استاد راهنما وجود داشته باشد که بر چگونگی اختصاص بودجه به طرح پژوهشی نظارت کند تا این امر موجب کاستن استرس در دانشجو برای خرید مواد اولیه‌ ی تحقیق باشد. /

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار آموزشی ,اخبار معاونت تحصیلات تکمیلی,اخبارمعاونت دانشجویی و فرهنگی,[اخبار پايگاه],اطلاعيه ها
  • کد خبر : 321249
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

Template settings