ارتقاء سطح آموزش دانشجويان؛ برنامه اصلي سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه
ارتقاء سطح آموزش دانشجويان؛ برنامه اصلي سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه
261370.mp3
ارتقاء سطح آموزش دانشجويان؛ برنامه اصلي سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه
سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران: هدف من افزايش و ارتقاء کيفيت آموزش دانشجويان است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: دکتر ابوالفضل باقري فرد، متخصص ارتوپدي ، فلوشيپ جراحي زانو و سرپرست معاون آموزشي در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومي عنوان داشت : مهمترين رکن دانشگاه آموزش است و آموزش چه از لحاظ کيفي و چه از نظر کمي حائز اهميت است.
سرپرست معاون آموزشي دانشگاه بيان کرد: من در آموزش دانشجويان حساسيت خاصي دارم ، زماني فقط به دوره رزيدنت وفلوشيپ توجه ميشد و دانشجويان فراموش شده بودند.
دکتر باقري فرد اظهار کرد: هدف من افزايش و ارتقاء کيفيت آموزش دانشجويان است، در واقع اگر ما دانشجويان خوبي تربيت نکنيم در مراحل رزيدنتي و فلوشيب هم با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي گفت: براي اعضاي هيئت علمي و اساتيد به عنوان يکي ديگر از گروههاي هدف آموزش، برنامه هايي در راستاي افزايش توانمندي آنها در نظر گرفته شده است.
دکتر باقري فرد خاطر نشان کرد: ما بر اساس سياستهاي کلي دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم گام برمي داريم و در اين زمينه هدف گذاري کوتاه مدت وميان مدت داريم.
- توسعه آموزش و آزمون مجازي ؛ مهمترين اولويت در زمان بحران کرونا
سرپرست معاون آموزشي دانشگاه تصريح کرد: با توجه به شرايط بحران کرونا، يکي از مهمترين اولويت هاي ما در راستاي توسعه آموزش مجازي و آزمون مجازي است. آموزش مجازي از ماهها پيش شروع شده ولي در حال حاضر با يک نظم بيشتر و منسجم تر در حال انجام مي باشد و قطعاً در ماههاي آتي اين آموزش با کيفيت بهتر ارائه مي شود.
وي افزود: عمده آزمون هاي مجازي از دو هفته پيش شروع شده، البته با توجه به افتتاح مرکز آزمون دانشکده پزشکي وافزايش ظرفيت آن ، آزمون هاي اختصاصي اين مرکز طي روزهاي آينده آغاز مي شود.
دکتر باقري فرد اعلام کرد: شرايط آتي بحران کرونا قابل پيشبيني نيست لذا در نظر داريم آموزش هاي مجازي را توسعه دهيم ، حتي با وضعيت عادي شدن هم حداقل حضور را براي دانشجويان ايجاد نماييم .
وي افزود: يکي از اهداف ما راه اندازي مراکز جديد فوق تخصصي وفلوشيپ در بيمارستان ها است. در واقع اين مسئله هم در حوزه آموزش حائز اهميت است و هم با تحقق آن در بخش درمان مي توان فعاليتهاي تخصصي ارائه داد.
عضو هيئت علمي دانشگاه گفت: يکي ديگر از برنامه هاي ما اين است که با توجه به پتانسيل موجود در بيمارستانها ، چندين مرکز درماني را به مراکز آموزشي تبديل نماييم.
ايشان با بيان اينکه آموزش در بحران با محوريت دانشگاه پيگيري ميشود ، ابراز داشت: کنترل مراقبت براي فراگيران و ارائه آموزش هاي مجازي از سياست هاي ما در مديريت بحران مي باشد.
: