امکان ادامه تحصيل دانشجويان برتر المپياد علمي پزشکي در مقطع دکتراي حرفهاي دوره دستياري
امکان ادامه تحصيل دانشجويان برتر المپياد علمي پزشکي در مقطع دکتراي حرفهاي دوره دستياري
مهمترين جايزه المپياد علمي پزشکي امکان ادامه تحصيل دانشجويان دکتراي حرفهاي در آزمون رزيدنتي قبل از گذراندن طرح به شرطي که داراي معدل بالاي ?? باشند اعلام شد.
به گزارش مفدا، سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور در ?حيطه استدلال باليني، آموزش پزشکي، کارآفريني در بستر دانشگاههاي هزاره سوم، مديريت نظام سلامت، تفکر علمي در علوم پايه و مطالعات ميان رشتهاي علوم انساني و سلامت برگزار شد.
پروين پاسالار رئيس کميته فني سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور با ابراز خرسندي از برگزاري سيزدهمين المپياد به صورت حضوري گفت: برخلاف ادوار گذشته، سال گذشته به دليل شرايط حاد کرونا فقط مرحله گروهي در حيطه کارآفريني در بستر دانشگاههاي هزاره سوم و مطالعات ميان رشتهاي علوم انساني و سلامت به صورت حضوري در دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد و چهار رشته ديگر به صورت کاملا مجازي برگزار شد.
رئيس کميته فني سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور خاطرنشان کرد خوشبختانه امسال با تسريع روند واکسيناسيون و بهبود شرايط کشور به لحاظ شيوع کرونا و همچنين افزايش امکانات، سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي به صورت حضوري برگزار شد.
پاسالار با بيان اينکه جوايز برگزيدگان اين المپياد شامل جوايز مادي و معنوي است گفت: مهمترين جايزه اين المپياد، امکان ادامه تحصيل دانشجويان دکتراي حرفهاي دارنده مدال طلا و نقره انفرادي و گروهي المپياد در آزمون رزيدنتي قبل از گذراندن طرح به شرطي که داراي معدل بالاي ?? باشند، به صورت مستقيم است.
رئيس کميته فني سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي خاطرنشان کرد ساير دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد شرکت کننده در اين المپياد نيز ميتوانند از تسهيلات ادامه تحصيل بهرهمند شوند.
پاسالار گفت: مسئله ديگر، امکان تحصيل همزمان در ارشد رشته آموزش پزشکي است. تمام دانشجوياني که مدالهاي طلا، نقره و برنز حيطه آموزش پزشکي و طلاي ساير حيطهها را اعم از انفرادي و گروهي دريافت نمايند ميتوانند از اين امکان استفاده نمايند که امتياز بسيار بالايي هست.
پاسالار رئيس کميته فني سيزدهمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور گفت: خوشبختانه امسال تغيير مثبتي در روند اجرايي اين المپياد ايجاد شده است و براي اولين بار آزمونهاي مختلف ? حيطه المپياد به صورت الکترونيک برگزار شد. اين آزمونها شامل ويژگيهاي کليدي (KF) جورکردني گسترده (Em)، همخواني با شرح نامه (SC) پازل، حل مشکل باليني (CRP) هستند.
وي گفت: المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي بنيانگذار اين نوع آزمونها در حوزه آزمونهاي تخصصي در کشور است و جا دارد از دبيران ? حيطه و دبير علمي المپياد، جناب آقاي دکتر ممتاز منش که به واسطه هماهنگي براي برگزاري الکترونيک و تاييد صحت اين آزمون الکترونيک زحمات زيادي متقبل شدند و همچنين مرکز سنجش آموزش پزشکي که در تمامي مراحل آزمون به صورت حضوري و مجازي همکاري نمودند قدرداني کنم.
به گزارش خبرگزاي دانشجو، همچنين پاسالار مراتب قدرداني خود را از معاونت آموزشي وزارت بهداشت و تمامي همکاران اجرايي که مساعدت و همکاريهاي لازم را در اين راستا ارائه نمودند اعلام کرد.