روابط عمومي ها حافظ اعتماد مردم به نظام سلامت هستند
دکتر کوهپايه زاده در جمع مسئولان روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران: روابط عمومي ها حافظ اعتماد مردم به نظام سلامت هستند
261357.mp3
روابط عمومي ها حافظ اعتماد مردم به نظام سلامت هستند
دکتر جليل کوهپايه زاده در جمع مسئولان روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران بر اهميت اطلاع رساني دقيق و شفاف به جامعه تاکيد کرد و آنها را حافظ اعتماد مردم به نظام سلامت دانست.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: مراسم تقدير از زحمات مسئولان روابط عمومي هاي مراکز تابعه؛ همزمان با گرامي داشت روز قلم (14 تيرماه) با حضور رئيس دانشگاه، مدير تحول اداري و مدير روابط عمومي در مرکز همايش هاي رازي برگزار شد.
در ابتدا مدير روابط عمومي دانشگاه ضمن گرامي داشت جايگاه رفيع قلم عنوان کرد: روابط عمومي ابزار بسيار مهمي در سازمانها به شمار مي رود و بحث ارتباطات در روابط عمومي حائز اهميت است.
- ارتباطات ؛ اصل زندگي
دکتر احمدي گفت: ارتباطات اصل زندگي است و تمام موفقيت انسانها منوط به ارتباطات است ، تحقيقات نشان مي دهد 85 درصد درآمد افراد از نحوه صحيح ارتباط و مدارا با مردم بدست مي آيد.
وي افزود: نحوه ارتباط با چهار گروه مردم ، مديران، سياستگذاران و سياست مداران در روابط عمومي ها بايد مورد لحاظ قرار گيرد.
ايشان با اشاره به تقويت جايگاه روابط عمومي در زمان بحران کرونا بيان کرد: استفاده از ابزار دانش ، اطلاعات و مهارت، ايجاد تعامل و فضاي مثبت ، شنيدن صداي ديگران و در نظر گرفتن رضايت خداوند بايد در روابط عمومي ها جدي گرفته شود .
دکتر احمدي اخلاقيات را مبناي کار روابط عمومي دانست و افزود: استفاده از قلم براي ماندگاري کلام ضروري است.
- نقش روابط عمومي ها در مسير ارائه اطلاعات دقيق و قابل اعتماد به مردم
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران ضمن تبريک روزقلم از زحمات همکاران روابط عمومي جهت انعکاس خبردرست و به موقع در زمان بحران کرونا تقدير کرد و افزود: همه ما در برابر اعتماد مردم به نظام سلامت مسئول هستيم و روابط عمومي با برند دانشگاهي در مسير ارائه اطلاعات دقيق و افزايش آگاهي مردم خيلي مي تواند کمک کننده باشد .
- انتقال دانش فني درست به مردم درراستاي ترويج سلامت
دکتر کوهپايه زاده تصريح کرد:انتقال دانش فني درست به مردم در راستاي ترويج سلامت جزء وظايف روابط عمومي ها مي باشد ، به عبارتي ديگر بازار ارائه تفکر و دانش مفيد در اين دوران فراهم است، لذا
روابط عمومي مي بايست اطلاعات درست را به مراجعين و همکاران ارائه نمايند.
- افزايش تعامل با اصحاب رسانه و استفاده از فضاي مجازي :
وي افزود: ارتباط و تعامل با خبرنگان و اصحاب رسانه تقويت شود واستفاده از فضاي مجازي براي انتقال اخبار توسعه يابد.
- تقويت آموزش هاي مجازي درحوزه روابط عمومي:
ايشان بر ترويج آموزش هاي مجازي با مضامين مختلف براي مديران و اعضاي روابط عمومي ها تاکيد کرد و افزود: روابط عمومي بايد در قالب يک تيم و کميته ديده شود.همچنين با توجه به اهميت موضوع ، روابط عمومي مي تواند جزء دروس تحصيلات تکميلي لحاظ گردد.
- استفاده از تفکر و توانمندي هاي دانشجويي:
دکتر کوهپايه زاده خاطرنشان کرد: از تفکر و توانمندي هاي دانشجويان به عنوان همکار در حوزه روابط عمومي کمک گرفته شود.
بهره گيري از تجربه و دانش فني ، ايجاد فرصت بهتر براي مسئولان روابط عمومي ها در هيئت مديره مراکز، اعتماد و حمايت از همکاران روابط عمومي ، افزايش انگيزه و احترام به جايگاه روابط عمومي از ديگر مواردي بود که رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران در اين جلسه به آن اشاره کرد.
ايشان براي همه مردم آرزوي سلامتي و توفيق کرد و ابراز داشت: اميدوارم روابط عمومي ها ؛ آينه واقعي انعکاس و انتقال خبرهاي صحيح باشند.
در ادامه مسئولان روابط عمومي مراکز تابعه نظرات و پيشنهادات خود را براي ارتقاء و تقويت سازماني حوزه روابط عمومي بيان کردند.
لازم به ذکر است دکتر فهيم؛ مدير تحول اداري و توسعه سازماني در خصوص ساختار و تشکيلات روابط عمومي در مراکز تحت پوشش توضيحاتي ارائه داد و افزود: ، ساماندهي ساختار اين حوزه در دستور کار برنامه عملياتي سال جاري قرار دارد.
در پايان از تلاش مسئولان روابط عمومي ها قدرداني شد . همچنين به پاس زحمات خانم نسرين حيدرزاده عظيمي ؛ کارشناس مسئول مديريت روابط عمومي دانشگاه که به مقام بازنشستگي قائل شدند، لوح تقديري تقديم ايشان گرديد.
: