علي حاجي محمدي دانشجوي رشته پزشکي دانشکده علوم پزشکي ايران ،رتبه دار در چهارمين جشنواره توسعه آموزش
علي حاجي محمدي دانشجوي رشته پزشکي دانشکده علوم پزشکي ايران ، برترين ايده پردازه نوآورانه آموزشي در چهارمين جشنواره توسعه آموزش
261861.mp3
علي حاجي محمدي دانشجوي رشته پزشکي دانشکده علوم پزشکي ايران ،رتبه دار در چهارمين جشنواره توسعه آموزش
به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي : علي حاجي محمدي دانشجوي پزشکي دانشکده علوم پزشکي ايران در گفتگو با واحد روابط عمومي به شرح ايده منتورينگ که درچهارمين جشنواره توسعه آموزش به عنوان ايده برتر، رتبه دوم را در محور ايده نوآورانه آموزشي کسب نمود، پرداخت .
منتورينگ از ديرباز يکي از فرايند هاي مورد توجه براي موفقيت محسوب مي شده است، که در ساليان اخير، چارچوب و اصول علمي تري به خود گرفته و پژوهش هاي متعدد، اثربخشي آن را در پيشرفت و توسعه فردي و حرفه اي به اثبات رسانده اند. جاي تعجب نيست که منتورينگ براي دانشجويان علوم پزشکي نيز بسيار اثربخش ارزيابي شده است.
اما مشکلات و چالش هاي متعددي براي ايجاد يک ارتباط اثربخش بين منتور و منتي قابل ذکر است، از جمله عدم تطابق منتور و منتي از نظر ويژگي هاي مختلف، عدم وجود دانش و مهارت هاي موردنياز براي منتورينگ، لزوم پايش و ارزيابي فرايند، استهلاک و کاهش انگيزه منتورها، و اخيرا نيز با توجه به پاندمي کرونا، عدم وجود ارتباطات حضوري و موثر.
لذا تصميم گرفتيم مطابق با جديدترين يافته ها و استاندارد هاي موجود، با طراحي سامانه اي بازيوارشده، منتور ها و منتي ها را آموزش دهيم، با توجه به ويژگي هاي آنها مناسبترين فرد را براي منتورينگ معرفي کنيم، و بستري براي ارتباط موثر و قابل پايش بصورت مجازي برايشان فراهم آوريم، و از دستاوردهاي مادي و غيرمادي مناسب براي انگيزش و قدرداني از منتورها استفاده نماييم، تا در نهايت جامعه دانشجويان علوم پزشکي، از فرصت استفاده از تجربيات منتورها استفاده نمايند و مسير پيشرفت فردي و حرفه اي را سريعتر و صحيح تر بپيمايند، که بي شک نتايج آن در نظام سلامت منعکس خواهد شد.
اين سامانه در چند فاز اجرايي، ابتدا در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، و سپس در دانشکده ها و دانشگاه هاي ديگر در دسترس دانشجويان قرار خواهد گرفت.
منتورينگ از ديرباز يکي از فرايند هاي مورد توجه براي موفقيت محسوب مي شده است، که در ساليان اخير، چارچوب و اصول علمي تري به خود گرفته و پژوهش هاي متعدد، اثربخشي آن را در پيشرفت و توسعه فردي و حرفه اي به اثبات رسانده اند. جاي تعجب نيست که منتورينگ براي دانشجويان علوم پزشکي نيز بسيار اثربخش ارزيابي شده است.
اما مشکلات و چالش هاي متعددي براي ايجاد يک ارتباط اثربخش بين منتور و منتي قابل ذکر است، از جمله عدم تطابق منتور و منتي از نظر ويژگي هاي مختلف، عدم وجود دانش و مهارت هاي موردنياز براي منتورينگ، لزوم پايش و ارزيابي فرايند، استهلاک و کاهش انگيزه منتورها، و اخيرا نيز با توجه به پاندمي کرونا، عدم وجود ارتباطات حضوري و موثر.
لذا تصميم گرفتيم مطابق با جديدترين يافته ها و استاندارد هاي موجود، با طراحي سامانه اي بازيوارشده، منتور ها و منتي ها را آموزش دهيم، با توجه به ويژگي هاي آنها مناسبترين فرد را براي منتورينگ معرفي کنيم، و بستري براي ارتباط موثر و قابل پايش بصورت مجازي برايشان فراهم آوريم، و از دستاوردهاي مادي و غيرمادي مناسب براي انگيزش و قدرداني از منتورها استفاده نماييم، تا در نهايت جامعه دانشجويان علوم پزشکي، از فرصت استفاده از تجربيات منتورها استفاده نمايند و مسير پيشرفت فردي و حرفه اي را سريعتر و صحيح تر بپيمايند، که بي شک نتايج آن در نظام سلامت منعکس خواهد شد.
اين سامانه در چند فاز اجرايي، ابتدا در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، و سپس در دانشکده ها و دانشگاه هاي ديگر در دسترس دانشجويان قرار خواهد گرفت.
: