• 1400/04/15 - 08:17
  • - تعداد بازدید: 114
  • - تعداد بازدید کنندگان: 114
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزير بهداشت عنوان کرد:

محتواي آموزشي دوره دستياري پزشکي بازنگري شود

محتواي آموزشي دوره دستياري پزشکي بازنگري شود

261781.mp3 محتواي آموزشي دوره دستياري پزشکي بازنگري شود









دکتر نمکي



وزير بهداشت با اشاره بر جايگاه سياستگذاري شوراي آموزش پزشکي و تخصصي بر لزوم بازنگري در محتواي آموزشي دوره دستياري تاکيد کرد.




به گزارش مفدا، نود و چهارمين نشست شوراي آموزش پزشکي و تخصصي با حضور دکتر سعيد نمکي وزير بهداشت، دکتر علي اکبر حق دوست معاون آموزشي وزارت بهداشت، دکتر قاسم جان بابايي معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر مصطفي قانعي دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور به صورت ويدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه وزير بهداشت ضمن تشکر از کساني که طي اين مدت در اين شورا زحمات فراواني را متحمل شده اند، خاطرنشان کرد: ما چالش‌هاي خاصي در عرصه آموزش علوم پزشکي و تخصصي داريم که اگر دير به آنها پرداخته شود بسياري از فرصت ها ديگر جبران پذير نخواهند بود. در اين دوره اقدامات بسياري انجام شد که از همه ممنونم.



وي ادامه داد: اين شورا بايد شوراي سياستگذاري باشد، ورود به مسائل اجرايي حتي بحث معيشت رزيدنت کار اين شورا نيست. اگر اين اتفاق بيافتد شورا از منصب و جايگاه سياستگذاري به جايگاه ديگري نزول خواهد کرد که در آينده، کشور را با چالش رو به رو خواهد کرد. لذا بايد در راستاي تربيت نيروي انساني متناسب با جايگاهي که در نظام ارائه خدمت تعريف شده است، سياستگذاري شود.



نمکي ادامه داد: کرونا در دنيا به عنوان يک مولفه ظاهراً بهداشتي مي تواند همه مولفه هاي ديگر را تحت تاثير قرار دهد. دوران پسا کرونا دوران بسيار پيچيده تري از دوران کرونا خواهد بود.



او گفت: بنده معتقدم که طاعون به عنوان يک اپيدمي، بسياري از مولفه هاي اروپا را تغيير داد. طاعون در معادلات اقتصادي و سبک و سياق زندگي جهان تاثير گذاشت. کرونا هم در همه ابعاد از دين و مذهب و مراودات اجتماعي، سياسي و اقتصادي گرفته تا ديگر مسائل تاثيرگذار خواهد بود؛ به هر حال پديده اي است که در آموزش ما چه در دبستان و چه در دانشگاه تاثير گذاشته است.



وزير بهداشت به ضرورت توجه به کيفيت آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: در محتواي آموزشي بايد بازنگري شود، تا باتوجه به صرف زمان و مدت تحصيل، دانشجويان بتوانند بعد از فارغ التحصيلي، کيفيت مطلوب در نظام ارائه خدمت را داشته باشند.



وي خاطرنشان کرد: هنوز بخش هايي از جامعه محور شدن آموزش ها در علوم پزشکي مغفول مانده که اميدوارم تمهيداتي هم براي آن انديشيده شود.



به گزارش مهر، در ادامه، دکتر حق دوست با بيان اينکه در دبيرخانه تخصصي شوراي آموزش پزشکي-تخصصي زحمات فراواني کشيده شده و موضوعات مختلفي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است، عنوان کرد: بعد از نظرخواهي از صاحب نظران کشوري در کميته هاي معين به نحو مطلوبي تصميمات اتخاذ و اجرايي مي شوند.



در اين جلسه موضوعات در دستور کار نود و چهارمين نشست شوراي آموزش پزشکي و تخصصي، مطرح و روساي دانشگاه ها نظر خود را اعلام کردند که پس از راي گيري برخي از موارد مطروحه به تصويب رسيدند.




  • گروه اخبار : [اخبار پايگاه]
  • کد خبر : 261781
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings