• 1403/02/30 - 08:54
  • - تعداد بازدید: 110
  • - تعداد بازدید کنندگان: 75
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

گفتگو با دانشجویی که موفق به کسب مقاله‌ی برتر در جشنواره حکیم جرجانی شد

گفتگو با محمد امین واعظی دانشجوی دوره دکترای بیوشیمی که مقاله ایشان به عنوان مقاله ی برتر در نهمین دوره جشنواره حکیم جرجانی انتخاب شد ./

333178.mp3 گفتگو با دانشجویی که موفق به کسب مقاله‌ی برتر در جشنواره حکیم جرجانی شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی: محمد امین واعظی، دانشجوی دکترای بیوشیمی موفق به دریافت جایزه مقاله برتر در جشنواره‌ ی حکیم جرجانی شد به همین مناسبت گفتگویی با ایشان انجام شده که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم:

 

لطفا معرفی کوتاهی از خودتان بفرمایید.

به نام خدا، محمد امین واعظی، دانشجوی سال دوم دکترای تخصصی بیوشیمی بالینی هستم. همچنین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (ورودی سال ۱۳۹۸) و دانش آموخته رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین (ورودی سال ۱۳۹۴) هستم.

 

در خصوص عنوان مقاله خود که منجر به کسب مقاله‌ ی برتر در جشنواره حکیم جرجانی شد توضیح بدید.

عنوان این مقاله عبارتست از:

Evaluating the local expression pattern of IGF-1R in tumor tissues and the circulating levels of IGF-1, IGFBP-1, and IGFBP-3 in the blood of patients with different primary bone tumors

این مقاله یکی از مقالات مستخرج از پایان نامه بنده هست که در مقطع ارشد در دانشگاه علوم پزشکی ایران و به راهنمایی سرکار خانم دکتر توکلی انجام شد. به طور کلی این مطالعه، محور IGF1/IGF-1R را در بیماران مبتلا به تومورهای استخوانی ارزیابی می‌کند و به بررسی ارتباط بین الگوی بیان اعضای این محور با ویژگیهای پاتولوژیک کلینیکال بیماران و ارزش تشخیصی آن می‌پردازد.

 

لطفا توضیح بدید ملاک انتخاب مقاله‌ ی شما در جشنوارهٔ حکیم جرجانی چه بود؟

امسال پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در نیمه اردیبهشت ماه برگزار شد که طی این کنگره، نهمین دوره جشنواره حکیم جرجانی نیز برگزار گردید. متقاضیان این جشنواره، رزومه خود را برای رقابت در حیطه‌های مختلف، از جمله آثار دانشجویی برتر، مسئول فنی برتر، کارکنان برتر آزمایشگاه ها، فن آور برتر و کتاب برتر به دبیرخانه ارسال کردند که از این بین، مقاله ما با توجه به نظر هیئت داوران، در بخش آثار دانشجویی (مقاله) برتر، حائز رتبه نخست شد. در انتخاب این مقالات نیز معیارهای مختلفی لحاظ شدند از جمله: ارتباط کاربردی با آزمایشگاه تشخیص طبی، کیفیت مقالات، ایندکس مقالات، سال چاپ و…

مضافا در این کنگره پوستری نیز ارسال کردم که به لطف خدا بعنوان پوستر برگزیده انتخاب گردید. در بحث داوری نیز پوسترها با معیارهایی از قبیل نو بودن موضوع، ساختار و نظم منطقی تدوین پوستر و تسلط بر ارائه آن، بررسی شدند.

 

 

 

تجهیزات دانشگاه را چقدر مناسب ارزیابی می‌کنید؟

بهرحال دانشگاه علوم پزشکی ایران جزء دانشگاه‌های تیپ یک و مطرح کشور است و به تبع آن از امکانات خوبی هم برخوردار است. اما یقینا پیشرفت مرزی ندارد و ارتقاء سطح امکانات سخت افزاری و تجهیزات، سبب بهره مندی هرچه بیشتر از پتانسیل موجود در دانشگاه می‌شود و زمینه را برای دستاوردهای علمی بیشتر فراهم می‌کند.

 

عوامل موثر در پیشرفت خود را در چه می‌بینید؟

در وهله اول قطعا لطف خدا شامل حال بنده بوده و سپس حمایت همیشگی خانواده، راهنمایی دلسوزانه اساتیدم از ابتدای تحصیل تاکنون و دلگرمی دوستانم پشتوانه پیشرفت من بودند. در اینجا بر خود لازم می‌دانم از استاد گرامی، سرکار خانم دکتر توکلی، کمال تشکر را داشته باشم؛ چرا که دلگرمی و راهنمایی‌های ایشان، انگیزه مضاعف من برای ادامهٔ مسیر بود و حقیقتا از علم و اخلاق ایشان بسیار آموختم. در نهایت همواره سعی داشتم در تمام فعالیت‌هاییکه انجام می‌دهم، از هیچ تلاشی فروگذار نکنم و دقت و مسئولیت پذیری را به حد توان در پیش بگیرم.

 

هدف بعدی شما چیست آیا این پایان راه است؟

تحقیقات علوم پایه مثل تکه‌های یک پازل هستند که در بلند مدت و در کنار هم می‌توانند مثمر ثمر باشند. من هم بسیار دوست دارم در زمینه‌هاییکه تا کنون توفیق علم آموزی داشتم، مسیرم را ادامه بدهم تا نتایجی که حاصل میشوند بتوانند در عرصه بالین نیز کارآمد باشند و قابلیت ارائه در سایر مجامع معتبر و بین المللی را نیز داشته باشند.

 

اگر دوباره به گذشته برگردید باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنید؟

بله، صد در صد. به دلیل اینکه به ماهیت مباحث بیوشیمی علاقمند هستم؛ چرا که در این علم، منطق و اساس شیمیایی مرحله به مرحله واکنشهای بیولوژیک، از یک مولکول، تا رسیدن به محصول نهایی بررسی می‌شود. از طرف دیگر این رشته نقش بی‌بدیلی در بحث تشخیص‌های آزمایشگاهی دارد و از اینرو مطالعه آن باعث دید بالینی کامل‌تری در درک بیماری‌ها میشود. مجموعا تمام اینها باعث می‌شود به حیطه‌های مختلف پژوهش، آموزش و بالینی از بیوشیمی علاقمند باشم.

 

اگر توصیه‌ایبرای دانشجویان و هم نسل‌های خود دارید بفرمائید.

البته خودم را در چنین جایگاهی نمی‌بینم، اما فکر می‌کنم، صبر و تلاش مستمر ملزومات رسیدن هر هدفی است. بنابراین به دانشجویان توصیه می‌کنم در هر مسیری قدم برمی دارند، با وجود تمام موانع و سختی ها، دلسرد نشوند و به هدفشان متعهد باشند. در انتها دو بیت از مولانا را خدمت مخاطبین گرامی تقدیم می‌کنم:

 

 

    در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آن جا          ز پس صبر، تو را او به سر صدر نشاند

    و اگر بر تو ببندد همه ره‌ ها و گذرها                  ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار معاونت تحصیلات تکمیلی,اخبارمعاونت دانشجویی و فرهنگی,[اخبار پايگاه],اطلاعيه ها
  • کد خبر : 333178
:
کلیدواژه ها
مرجان خرم
خبرنگار

مرجان خرم

Template settings