طرح دانشجوي پزشکي، منتخب جشنواره دکتر وثوق
طرح دانشجوي پزشکي، منتخب جشنواره دکتر وثوق
261570.mp3
طرح دانشجوي پزشکي، منتخب جشنواره دکتر وثوق
به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي : طرح منتورينک آقاي علي حاجي محمدي دانشجوي رشته پزشکي دانشکده پزشکي در جشنواره دکتر وثوق به عنوان طرح برتر انتخاب گرديد . ايشان در گفتگو با روابط عمومي دانشکده پزشکي طرح خود را اين چنين توضيح داد :
منتورينگ از ديرباز يکي از فرايند هاي مورد توجه براي موفقيت محسوب مي شده است، که در ساليان اخير، چارچوب و اصول علمي تري به خود گرفته و پژوهش هاي متعدد، اثربخشي آن را در پيشرفت و توسعه فردي و حرفه اي به اثبات رسانده اند. جاي تعجب نيست که منتورينگ براي دانشجويان علوم پزشکي نيز بسيار اثربخش ارزيابي شده است.
اما مشکلات و چالش هاي متعددي براي ايجاد يک ارتباط اثربخش بين منتور و منتي قابل ذکر است، از جمله عدم تطابق منتور و منتي از نظر ويژگي هاي مختلف، عدم وجود دانش و مهارت هاي موردنياز براي منتورينگ، لزوم پايش و ارزيابي فرايند، استهلاک و کاهش انگيزه منتورها، و اخيرا نيز با توجه به پاندمي کرونا، عدم وجود ارتباطات حضوري و موثر.
لذا تصميم گرفتيم مطابق با جديدترين يافته ها و استاندارد هاي موجود، با طراحي سامانه اي بازيوارشده، منتور ها و منتي ها را آموزش دهيم، با توجه به ويژگي هاي آنها مناسبترين فرد را براي منتورينگ معرفي کنيم، و بستري براي ارتباط موثر و قابل پايش بصورت مجازي برايشان فراهم آوريم، و از دستاوردهاي مادي و غيرمادي مناسب براي انگيزش و قدرداني از منتورها استفاده نماييم، تا در نهايت جامعه دانشجويان علوم پزشکي، از فرصت استفاده از تجربيات منتورها استفاده نمايند و مسير پيشرفت فردي و حرفه اي را سريعتر و صحيح تر بپيمايند، که بي شک نتايج آن در نظام سلامت منعکس خواهد شد.
اين سامانه در چند فاز اجرايي، ابتدا در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، و سپس در دانشکده ها و دانشگاه هاي ديگر در دسترس دانشجويان قرار خواهد گرفت.
منتورينگ از ديرباز يکي از فرايند هاي مورد توجه براي موفقيت محسوب مي شده است، که در ساليان اخير، چارچوب و اصول علمي تري به خود گرفته و پژوهش هاي متعدد، اثربخشي آن را در پيشرفت و توسعه فردي و حرفه اي به اثبات رسانده اند. جاي تعجب نيست که منتورينگ براي دانشجويان علوم پزشکي نيز بسيار اثربخش ارزيابي شده است.
اما مشکلات و چالش هاي متعددي براي ايجاد يک ارتباط اثربخش بين منتور و منتي قابل ذکر است، از جمله عدم تطابق منتور و منتي از نظر ويژگي هاي مختلف، عدم وجود دانش و مهارت هاي موردنياز براي منتورينگ، لزوم پايش و ارزيابي فرايند، استهلاک و کاهش انگيزه منتورها، و اخيرا نيز با توجه به پاندمي کرونا، عدم وجود ارتباطات حضوري و موثر.
لذا تصميم گرفتيم مطابق با جديدترين يافته ها و استاندارد هاي موجود، با طراحي سامانه اي بازيوارشده، منتور ها و منتي ها را آموزش دهيم، با توجه به ويژگي هاي آنها مناسبترين فرد را براي منتورينگ معرفي کنيم، و بستري براي ارتباط موثر و قابل پايش بصورت مجازي برايشان فراهم آوريم، و از دستاوردهاي مادي و غيرمادي مناسب براي انگيزش و قدرداني از منتورها استفاده نماييم، تا در نهايت جامعه دانشجويان علوم پزشکي، از فرصت استفاده از تجربيات منتورها استفاده نمايند و مسير پيشرفت فردي و حرفه اي را سريعتر و صحيح تر بپيمايند، که بي شک نتايج آن در نظام سلامت منعکس خواهد شد.
اين سامانه در چند فاز اجرايي، ابتدا در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، و سپس در دانشکده ها و دانشگاه هاي ديگر در دسترس دانشجويان قرار خواهد گرفت.
: