مدارک لازم جهت ارتقاء مرتبه
1- اخذ امتیاز فعالیت های فرهنگی (ماده ۱) از کمیسیون ماده یک دانشگاه (جهت اخذ امتیاز مربوطه، مدارک ذیل را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهید)
2- اخذ تائیدیه هیئت اجرایی جذب اعضاء هیئت علمی دانشگاه (پس از صدور معرفی نامه از سوی دانشکده، به آدرس Jazb.iums.ac.ir مراجعه و در قسمت جذب هیئت علمی/ فرم های ثبت نام، فرم شماره ۱ را تکمیل و به همراه یک قطعه عکس به واحد جذب ستاد تحویل دهید.)
3- اخذ تائیدیه شرکت در کارگاه های روش تحقیق مقدماتی- روش تدریس مقدماتی - دوره های توانمندسازی دانشگاهی (حداقل دو کارگاه) و نحوه استفاده از منابع الکترونیک از EDC (کارگاه ها باید مربوط به بازه زمانی مرتبه فعلی باشند)(طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
4 - تسلط به زبان خارجی به تناسب رشته مربوطه (طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
5- نامه رسمی موافقت مدیر گروه
6- نامه رسمی شورای بیمارستان (اعضاء هیئت علمی بالینی(
7 -اولین و آخرین حکم (برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری)/ حکم ارتقاء به دانشیاری و آخرین حکم (برای ارتقاء به مرتبه استادی)
8 - کپی (شناسنامه، کارت ملی) و یک قطعه عکس
-9جداول ارتقاء تکمیل و تایپ شده (به صورت دفترچه سیمی شده) که به امضاء مدیر گروه و عضو هیئت علمی رسیده باشد
- فرم های تکمیل شده دست نویس و یا مخدوش (دارای خط خوردگی، لاک گرفتگی و...) فاقد اعتبار بوده و لذا از پذیرش و ثبت آن در کمیته منتخب دانشکده خودداری می شود.
10 - در صورت وجود فعالیت های دانش پژوهی، ارائه گواهی مربوطه از سامانه ملی فعالیت های نوآورانه و دانش پژوهی آموزشی وزارت بهداشت
11- وجود حداقل یک مقاله چاپ شده انگلیسی تحقیقی ایندکس شده در ISI یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول (جهت ارتقاء از استادیاری به دانشیاری(
12- وجود حداقل سه مقاله چاپ شده انگلیسی تحقیقی ایندکس شده در ISI یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا نویسنده مسئول (جهت ارتقاء از دانشیاری به استادی)
13- مشارکت در انتشار حداقل شش مقاله جهت ارتقاء از استادیاری به دانشیاری
14- مشارکت در انتشار حداقل هشت مقاله جهت ارتقاء از دانشیاری به استادی
15- وجود حداقل یک مقاله فارسی چاپ شده در هر مرتبه ارتقاء
16- یکی از موارد ذیل جهت ارتقاء به استادی:
-17سی دی، شامل فایل های های ( الف- فایل word تایپ شده جداول ارتقاء ب- فایل pdf کلیه مقالات انگلیسی و فارسی که به ترتیب جدول 18 شماره گذاری شده باشند
ج- یک قطعه عکس پرسنلی)
18 - مستندات مربوط به تک تک مقالات (پرینت مقاله کامل، پرینت محل ایندکس مقالات، پرینت IF، نامه پذیرش و متن مقاله پذیرش شده در صورت داشتن مقاله پذیرش شده)
19 – اخذ H-Index از سایت Scopus و) Google Scholar پیرو مصوبه مورخ ۸/۳/۹۵ هیئت ممیزه دانشگاه، از ابتدای مهر ماه سال ۹۵، H-Index از سایت Scopus برای متقاضیان ارتقاء به دانشیاری حداقل ۳ و برای متقاضیان ارتقاء به استادی حداقل ۵ مورد قبول است.)
20 - مستندات مربوط به پایان نامه ها (کپی صفحه اول پایان نامه و صورتجلسه دفاع) (امتیاز سرپرستی پایان نامه برای دانشیاری حداقل ۱۰ و برای استادی حداقل ۱۵ مورد قبول است)
21- تکمیل صحیح فرم مربوط به مقالات و خلاصه مقالات
22 - وجود مستندات مربوط به خلاصه مقالات
23 -نامه داوری طرح های پژوهشی، پروپوزال، پایان نامه از معاونت پژوهشی دانشگاه/دانشکده (در صورت وجود)
24- نامه داوری مقالات بر طبق تعداد از سر دبیر مجله (در صورت وجود)
25- تائیدیه هیئت بورد یا هیئت ممیزه مرکزی یا معاونت پژوهشی وزارت بهداشت در صورت انجام فعالیت های خاص (ماده ۳ - بند ۸ آیین نامه ارتقاء)
26-در صورت تالیف کتاب، اخذ گواهی امتیاز کتاب از شورای نشر دانشگاه (معاونت پژوهشی دانشگاه) به همراه اصل کتاب
27- مستندات مربوط به فعالیت های علمی – اجرایی (کپی ابلاغ ها از مراجع معتبر مربوطه)
لازم به ذکر است:
- ایمپکت فاکتور و ایندکس ذکر شده در سایت مجلات مورد قبول نیست و باید از دیتابیس مربوطه اخذ شود.
- وجود Dupplicate در مقالات منجر به تعویق بررسی پرونده بین شش ماه تا یکسال و درج در پرونده عضو هیئت علمی و حذف هر دو مقاله می شود.
- عضو هیئت علمی متقاضی ارتقاء مرتبه، قبل از ارائه مدرک به واحد ارتقاء دانشکده، مقالات خود را با آخرین ویرایش فهرست نشریات نامعتبر خارجی ارزیابی و پس از حذف آن ها مدارک را تحویل نماید.
- سرپرستی پایان نامه های سایر دانشگاه ها به شرطی قابل محاسبه می باشد که مقاله ای از آن تولید شده باشد.
- مقاله منتج از پایان نامه شخص متقاضی مورد قبول نیست.
- تحویل مدارک به منزله حائز شرایط ارتقاء بودن نیست و بعد از بررسی مدارک، نتیجه اعلام می گردد.